Bodycount avduket

Skytespillet fra Black-skaperne lover mye krutt for pengene.

For omtrent tre uker sider skrev vi om en svært mystisk annonsering fra utgiveren Codemasters. Utgiveren kunne fortelle at skaperne bak PS2- og Xbox-klassikeren Black igjen hadde startet maskinene. Svært lite om spillet ble avslørt, men nå har den amerikanske spillsiden Gamespot klart å lirke noen detaljer ut av hjernen bak prosjektet, Stuart Black.

Les også: Plenty med krutt i vente

Spillet har fått navnet Bodycount, ergo antydes det tydelig om hva vi kan forvente. Spillere vil træ inn i rollen som en kommandosoldat, ute etter å utrydde fiender kun kjent som "mål". Desto mer mystisk er arbeidsgiveren, "The Network". Stuart Black forteller at spillets historie på mange måter kan sammenlignes med den amerikanske TV-serien Flashforward, hvor samtlige av verdens innbyggere mistet bevisstheten i to minutter mens de så seg selv seks måneder frem i fremtiden.

Desto mer mystisk blir Stuart videre:

– Spillet er ikke et militærspill, ei et fremtidsspill. Det foregår heller ikke i fortiden, men i nåtiden, men med et sterkt fokus på teknologi. Du starter i nåtiden, men vil i løpet av spill også ta en tur innom fremtiden. Deretter må du bestemme deg hvorvidt fremtiden er slik du vil ha den eller ei.

Videre fortelles det at spillet naturligvis vil ha et sterkt fokus på våpen, og ikke minst, ødeleggbare miljøer og bygninger. Utvikleren påstår at spillet vil utgå selv nåværende tungvektsmester Bad Company 2 i forhold til hva som kan ødelegges.

Les også: Steam kommer til Mac

Kuler og krutt til alle

Spillet få en omfattende flerspillerdel, inkludert en egen samarbeidskampanje. Samabeidskampanjen vil ikke være den samme som spillets enkeltspiller, men vil ta for seg hendelser før og etter spillets historie. Ergo noe i samme gate som kommende Splinter Cell: Conviction.

I tillegg til samarbeidsmodusen loves det også naturligvis klassisk flerspiller, inkludert flere forskjellige moduser. Samtlige moduser vil dog være begrenset til maksimalt 12 spillere, angivelig fordi de ødeleggbare miljøene vil være såpass teknisk krevende at flere spillere vil bli umulig fra et teknisk perspektiv.

Se også: Vi leker ikke gitarhelter

Bodycount virker som å bli et svært lovende spill for de av oss med en konstant kløe i avtrekkerfingern, lovnadene om drøssevis av våpen i kombinasjon med ødleggbare miljøer virker som en potensielt svært spennende kombinasjon. Spillet er lovet for både Playstation 3 og Xbox 360, og har fått antydet slippdato i løpet av første kvartal 2011.

Siste fra forsiden