Boiling Point utvikles videre

Deep Shadows jobber med en etterfølger eller ekspansjon til Boiling Point, samtidig som arbeidet med å forbedre dagens versjon fortsetter for fullt.

Svært ambisiøse spill har en stygg tendens til å lanseres i mer eller mindre uferdig stand, noe vi erfarte med Boiling Point, fra det lille studioet Deep Shadows. Dette hindret imidlertid ikke spillet i å være riktig så underholdende, for de som klarte å leve med de mange småfeilene. Nå ser spillopplevelsen ut til å bli forbedret ytterligere, da Deep Shadows har lansert en svært omfattende oppdatering.

Blant tingene forbedringene nevnes spillstabilitet, dynamikken i forhold til biler og helikoptre, den kunstige intelligensen (fotgjengere reagerer nå på at du tuter, for eksempel) og våpenbalansen. Ellers repareres feil som at biler av og til forsvant, samt en lang liste større og mindre feil med oppdrag, fysikk og lignende.

Dessuten legger oppdateringen til en bensinkanne du kan ha med deg for å forhindre at du går tom for bensin midt ute i ødemarken, samt bedre muligheter til å reparere våpen og støtte for videomoduser utenom 4:3-formatet. Oppdateringen er på vanvittige 192 MB, og du finner den på vår server (lesere utenfor Norges grenser kan f.eks. laste den ned fra Worthplaying).

Samtidig som at Deep Shadows jobber videre med å forbedre Boiling Point, har de røpet at de jobber med den neste installasjonen i serien. I følge en uttalelse til nettstedet Boiling Point.net, venter de på at Atari skal bestemme om det skal bli en ekspansjonspakke eller en etterfølger. De jobber også med modifiseringsverktøy, slik at folk får mulighet til å lage nye oppdrag for spillet.

Siste fra forsiden