Capcom kunngjør Without Warning

Capcom har kunngjort at de vil gi ut actionskytespillet Without Warning, det første spillet fra en ny spillutvikler bestående av en gruppe veteraner fra Core Design.

Circle Studio ble grunnlagt av brødrene Jeremy og Adrian Heath-Smith, de to opprinnelige grunnleggerne av Core Design. I dag er kanskje Core Design synonymt med Tomb Raider, men den britiske utvikleren hadde en lang historie som utvikler og selvstendig utgiver før Lara Croft ble født. Nå begynner de to brødrene på nytt, med et studio stort sett befolket av folk med erfaring fra gamleselskapet deres.

Without Warning er det første spillet deres (og, interessant nok, også det første europeiske spillet japanske Capcom noensinne har signert), og følger et terroristangrep mot et kjemisk fabrikkanlegg. Om terroristene får ødelagt anlegget, vil millioner av mennesker trues av et dødelig gassutslipp. Til nå har det ikke lykkes med diplomati, og et storstilt angrep på anlegget vil medføre stor risiko for at situasjonen ender i en katastrofe.

Derfor må en liten gruppe kommandosoldater infiltrere anlegget og redde dagen. Hendelsene i spillet utfolder seg over en tolvstimersperiode, og lar spilleren følge seks ulike sentrale karakterer som opplever de samme hendelsene, men fra hvert sitt ståsted. Kontrollen veksler fra karakter til karakter ved nøkkelpunkt i historien, og etter hvert som spilleren opplever de ulike karakterenes historie vil han danne seg et større bilde av hele situasjonen.

De seks karakterene består av tre medlemmer av kommandogruppen som er sendt inn for å uskadeliggjøre trusselen, samt tre sivile som alle har ulike syn på det som skjer. Disse har også sine egne, personlige mål (en av dem er for eksempel journalist, og ser på hendelsen som en mulighet til å få ære og berømmelse). Spillet lover et variert gameplay som inneholder mengder av utforsking, action og hjernetrim.

Dessuten loves en sofistikert grafikkmotor som frembringer realistiske og svært interaktive spillmiljøer, avanserte karakteranimasjoner med veldefinerte følelser og heftige filmsekvenser som binder historien sammen. Kameraet er fullstendig kontrollerbart, og kan brukes til raskt å skaffe seg et overblikk over situasjonen slik at spilleren kan legge en god strategi.

Without Warning skal lanseres i Europa til høsten, og kommer til PS2 og Xbox.

Siste fra forsiden