Chrome er utsatt til etter sommeren

Chrome har vært i utvikling hos det polske selskapet Techland i 2 år, og sammenlignes med spill som Rainbow Six, Halo og Deus Ex. Chrome skal ha både taktiske og fremtidsrettede elementer.

Spillet er Techlands bidrag til den nye typen av skytespill som er på vei. Her er det større områder, fetere grafikk og mer valgfrihet som teller. Denne måten å tenke førsteperson-skyter ble først satt ut i livet av Novalogic med deres Delta Force-spill.

Historien i Chrome finner sted i en nylig kolonisert planet i en stjernesystem langt vekk fra jorden. Spilleren tar kontroll over Logan, en dusørjeger mellom stjernene, som tar i mot forskjellige oppdrag av varierte vanskelighetsgrader. Ved å ta i bruk implanterte vev, kan spilleren endre peronaliteten og egenskapene til Logan. Etterhvert som spillet utvikler seg blir dette mer og mer avgjørelse, for å klare de totalt 14 oppdragene. Alle oppdragene krever gode reflekser og taktisk tankegang for å gjennomføres. Oppdragene finner på mange lokasjoner, som f.eks i jungelen, fremtidsbaserte miltærbaser og månelandskap.

På E3 i år fikk vi teste en tidlig versjon av spillet, og vi har også skrevet en sniktitt på, basert på våre opplevelser. Den gang ble vi opplyst om at spillet kanskje kom i juni, men mest sannsynlig ville bli utsatt til sent på sommeren, og i dag bekrefter Techland dette i en pressemelding. Chrome vil etter all sannsynlighet ikke komme i butikkene før i august. Avgjørelsen ble tatt av Techland, på bakgrunn av tilbakemeldinger de har fått fra betatestere. De har nå bestemt seg for å utvikle spillet noen måneder til, for å blant annet legge til flere spennende multiplayer-funksjoner som spillere har bedt om.

Siste fra forsiden