Deep Shadows kunngjør Precursors

Noen spillutviklere er for ambisiøse til å ta til takke med å lage vanlige, formelpregede spill. Deep Shadows er en slik utvikler, og Precursors er det mest ambisiøse prosjektet deres så langt.

Hvis du trodde Boiling Point var ambisiøst, med sitt enorme spillområde og frie gameplay, setter Precursors sakene i perspektiv. Her får du nemlig et helt univers å utforske, slik som i klassiske Elite og nyere spill som X2. Precursors tar imidlertid ett skritt lenger, og lar deg lande på de mange planetene i spillet og utforske dem som i et førstepersons skytespill.

Spillet gir deg rollen som en navnløs helt som må overleve i en storkonflikt mellom to dominerende raser. Hvordan du vil gjøre dette er opp til deg, og spillopplevelsen endres basert på de over 250 oppdragene spillet inneholder. I rommet kan du fly hvor du vil, og utviklerne lover store kriger med massevis av forskjellige skip av varierende størrelse.

De største romskipene i spillet er over 10 000 meter lange, og vil være mulig å bevege seg rundt inne i dem, slik som i førstepersons skytespill. Av og til vil romskip og stasjoner invaderes, og blir åsted for blodige kamper, mann mot mann. På planetene kan du utforske en rekke byer, snakke med forskjellige personer og kjempe mot fiender ved hjelp av delvis organiske våpen.

Utviklerne lover et omfattende handelssystem, en stor mengde uvanlige fiender (romvesener, insekter og til og med planter), hundrevis av personer du kan snakke med og mye mer. Deep Shadows forteller ikke når de har til hensikt å bli ferdig med utviklingen, men vi tipper det tar en stund å gjennomføre et såpass ambisiøst prosjekt.

Siste fra forsiden