PC-utgaven av Destiny 2 blir kun å finne på Blizzards nettklient

Bungie viste oss hva vi har i vente.

Oppfølgeren til Bungies storsatsning, Destiny, ble offisielt annonsert i mars, men det er først torsdag at vi fikk se hvordan spillet faktisk kommer til å se ut. Destiny 2 er et tredjepersons-flerspiller-skytespill som foregår i en fiktiv fremtid, og finner sted på forskjellige planeter.

Med Destiny 2 satser Bungie både på å dra inn nykommere, så vel som å apellere til veteranene. Teamet på scenen snakket spesielt om tre ting: en verden som er innbydende, at de vil skape fantastiske opplevelser og minner, og at de ønsker å tilby bedre og dypere samarbeidsmoduser.

Destiny 2 slippes til PlayStation 4, Xbox One og PC den 8. september 2017, men en betatest åpnes i sommer sommer.

Interessant nok blir Destiny 2 Battle.net-eksklusivt på PC. Dette blir altså det første spillet på plattformen som ikke er utviklet av Blizzard.

Et hav av nytt innhold

I avdukingsvideoen, som du kan se øverst i artikkelen, er vi vitne til at jorden blir invadert av Cabal-folket, en utenomjordisk rase fra det forrige spillet. Som vanlig er det masse action, men denne gangen kjemper spilleren delvis side om side med de kjente karakterene fra det første spillet, blant annet Titan-lederen Zavala.

I Destiny 2 er det superskurken Ghaul som invaderer jorden for å vise The Traveler at den burde valgt Cabal, og ikke mennesket, som dets utvalgte folk. Ved å fange The Traveler og trekke den vekk fra menneskene, truer han evnene og makten til vokterne. De mister sitt mektige «lys», og må gjøre alt de kan for å ta tilbake sin by og kraft.

Bungie lover nye og bedre områder med masse nytt å gjøre.
Activision

Utfra det som er blitt vist frem, virker det også som det er lagt et større fokus på fortelling, ettersom filmsekvenser spilles av i løpet av oppdraget. Vi forventer nye våpen, nye evner og et hav av «loot». I tillegg loves det en ny type Crucible (spiller-mot-spiller-arena) basert på 4-mot-4-moduser, og Nightfall- og Raid-oppdrag som er åpne for alle.

Et nytt våpenoppsett skal la spilleren bruke våpen som de ønsker det, og nye super-evner skal gjøre opplevelsen enda mer intens. Blant annet ble Sentinel-klassen til Titan-krigerne vist frem, der man maner frem et skjold som også kan brukes til å ødelegge motstanderen.

Nye områder og klan-system

Utviklerne hevder at Destiny 2 byr på mer å gjøre enn i noe annet Bungie-spill. En ny kampanje med nye verdener, nye oppdrag og flere filmsekvenser enn tidligere, er bare begynnelsen. For det første kan man hoppe inn i alle typer aktiviteter fra verdenen man befinner seg på uten å først dra til et samlingsområde slik man måtte før. I tillegg kommer det nye oppdragssystem kalt «Adventures» og «Lost Sectors», med andre utfordringer og eventyr som det forrige spillet ikke kunne by på. Disse inkluderer skattejakter, nye steder å ferdes i, og småfortellinger. Et nytt kart skal også hjelpe deg med å finne veien rundt om i verden, og man kan reise fra planet til planet uten å reise til universet først.

Himmellegemeene man kan utforske i spillet er Jorden, Nessus, Titan og Io. På jorden kan man nå dra til European Deadzone – altså Europa. Titan er en av Saturns måner som tilbyr områder jorden ikke kan, som et enormt hav. Nessus på sin side er en slags maskinverden. Til sist er Io en av Jupiters måner, og et mystisk sted der The Traveler befant seg før den kom til jorden.

Vi fikk også vite at Crucible-delen av spillet - Destinys kamparena - får nye moduser og kart, og et nytt brukergrensesnitt som blant annet viser deg når motstanderen har super-evnene sine klare.

Les også
Anmeldelse: Destiny 2

Destiny 2 byr også på et klansystem. Det betyr at man kan slytte seg til lag med offisiell støtte, noe eneren ikke kunne tilby – der måtte man skape og organisere klanen sin på Destinys nettsted. Et nytt belønningssystem skal også gjøre slik at hele klanen vil ha nytte av de utfordringene bare enkelte av spillerne kommer seirene ut av. «Guided Games» er et system der klanspillere og solo-spillere kan møtes for å spille sammen. Slik skal solo-spillere møte folk som er åpne for alle typer spillere, og er en måte for klaner å bli større og mer kjente på.

Siste fra forsiden