Din spillestil avgjør lengden på Dishonored

Er du grundig må du sette av et døgn for å bli ferdig.

Spillengde er et mye omdiskutert tema på diverse nettforum. Noen foretrekker kompakte, mindre opplevelser, mens andre ser helst at et spill krever sykemelding og full dedikasjon for å kunne komme seg til rulleteksten.

Dersom du har fundert på hvor langt det kommende dystopiske snikespillet Dishonored kommer til å bli, kan to av regissørene i Arkane Studios, Harvey Smith og Raphaël Colantonio, nå gi et lite innblikk i hvor hvor mye tid du må sette av.

– Spillerstil betyr mye. Hurtige spillere vil antageligvis komme seg gjennom spillet på mellom 12 og 14 timer, mens tålmodige avlyttere og utforskere vil klokke inn på om lag dobbelt så mange timer, forteller de to regissørene i et blogginnlegg.

Med andre ord kan vi forvente en vanlig lengde på kampanjedelen til det kommende spillet.

Dishonored ser ut til å bli et godt spill med en særegen stil.

Deus Ex-designer på laget

Dishonored utvikles av Arkane Studios som tidligere har brynt seg på Dark Messiah of Might and Magic og Arx Fatalis. En av regissørene, Harvey Smith, har tidligere jobbet med Warren Spector på det første Deus Ex-spillet, og innflytelsene er lette å spore. Valgmuligheter trekkes stadig frem som et viktig aspekt, noe som sikkert gleder fansen av det tolv år gamle snikespillet.

Vi var i Los Angeles under årets E3-messe, og fikk blant annet tatt en rask titt på Dishonored. Marius likte det lille han fikk prøve, og er uhyre spent på det ferdige resultatet.

– Etter å ha prøvd spillet en liten stund hadde jeg mest lyst til å røske med meg hele maskinen som var stilt opp og ta den med tilbake til hotellet, skrev en imponert Kjørmo.

Dishonored blir å se på Xbox 360, PlayStation 3 og PC når det kommer i butikkene 12. oktober i år.

Les også: Sniktitt: Dishonored Les også: De beste spillene på E3 2012

Siste fra forsiden