Dino Stalker

Capcom har med Dino Stalker gitt ut sitt tredje spill i Gun Survivor-serien. Det hele startet med et lyspistolspill som var basert på den populære Resident Evil-serien til PSone. Denne gangen er det Dino Crisis som får en ekstra alternativ historie som skal utforskes med en pistol i hånden. Som tittelen avslører skal du denne gangen skyte dinosaurer, ikke zombie-er som det var i de to første Gun Survivor-spillene.

Lite imponerende visuelt
Dino Stalker kommer ikke til å få et rykte som sier at grafikken og lyden er i toppklassen. Derimot kan man si at grafikken og lyden ikke er så bra som man kunne ha forventet. Omgivelsene er ikke så bra som det kunne ha vært, det som er mest positivt er at dinosaurene passer inn i miljøene dem er satt inn i, de har skarpe tenner, store klør og de ser kule ut. Lyden er ikke imponerende, du hører et brøl nå og da, men det er alt. Det er noe med musikken som jeg ikke likte, spesielt på introen. Musikken passet ikke helt sammen med bildene som ble vist på skjermen. Bevegelsen på munnen til karakterene passet heller ikke sammen med det som ble sagt, det kan sammenlignes med filmer som blir dubbet på tyske tv kanaler. For de som ikke vet hvordan det ser ut, så kan jeg si at det er ekstremt teit. De som har spilt Dino Crisis kommer til å kjenne igjen noe av musikk som blir spilt, for det er veldig likt noen ganger.

Spillet er raskt, det er kort loading og man blir ikke sittende å vente på at noe skal skje, men dessverre er Dino Stalker et spill som du mest sannsynligvis ikke spiller mer enn en gang gjennom. Den eneste grunnen til å spille gjennom det flere ganger er om du skal prøve å slå dine tidligere prestasjoner på high-score-listen. Selv om du spiller gjennom Dino Stalker på 2 timer, kan jeg garantere at du blir sliten i armen av all skytingen. Heldigvis kan man lagre mellom nivåene. Dino Stalker er ikke et spill som man får mareritt av om natten, for det ingen ting i spillet som man kan bli redd av. Jo, det er dinosaurer i Dino Stalker, men allikevel blir det aldri skummelt å spille. Det er skuffende at det ikke er et mer underholdning en det er, for det kunne fort blitt mer underholdende å spille, hvis Capcom hadde lagt mer arbeid inn i historien. De som bør kjøpe Dino Stalker er de som har en G-con2, men ingen spill å bruke den til. Selv da bør man vurdere prisen i forhold til antall timer spilling du får ut av Dino Stalker. Du kan velge om du vil bruke 50Hzz eller 60Hz TV-bilde når du skal spille. Dette er et pluss, men det er ikke nok til at det trekker opp karakteren.