Divinity-skaperen jobber med to nye rollespill

Vil bygge videre på fundamentet fra Original Sin.

Larian

Belgiske Larian har hatt stor suksess med rollespillet Divinity: Original Sin, som takket være folkefinansiering og en periode i «early access» endte opp som et av årets aller beste spill.

Nytt studio, nye spill

Nå har de startet et nytt studio i Quebec, og ansatt en bråte nye folk. Blant annet skal de jobbe med å videreutvikle Divinity: Original Sin slik at det blir enda bedre.

Oppsummering av Divinity-året.

Men de har også to nye rollespill på gang. Begge disse skal kjøre på motoren som ble utviklet for Original Sin, noe som gir dem en solid tjuvstart på utviklingen som ikke «forgjengeren» hadde.

Samtidig vil alle de videre forbedringene Divinity: Original Sin får, også kunne brukes til å gjøre de kommende spillene enda bedre.

Larian-sjefen Swen Vincke, som røper dette i en ny bloggpost, vil imidlertid ikke ut med særlig mye informasjon om de kommende spillene.

Larians nye Quebec-kontor. Litt tomt, fortsatt.

Han sier at vi kan se frem til mye av det samme som vi allerede har fått, og trekker frem interaktive miljøer fullpakket av innhold, og stor frihet til å gjøre hva man vil som grunnpillarer i Larians kommende spill. I tillegg ønsker studioet å prøve nye ting.

Vår anmelder, Kristian Aasgård, var svært fornøyd med Divinity: Original Sin:

Divinity: Original Sin krever litt av spilleren, og tempoet er tidvis lavt, men belønningen for den som lever seg inn i spillet er stor. Det fungerer utmerket alene, men er gjennomgående konstruert for å tilby en sømløs opplevelse også for de som vil dele den med en venn. Spillerne stemte med lommeboka under folkefinansieringskampanjen, og vi ble belønnet med akkurat et slikt rollespill vi har ventet på.

Siste fra forsiden