Er skateboardspillenes tid i rampelyst omme?

EA-sjef John Riccitiello tror kanskje det er tilfellet.

Det var en gang at skateboardspill var utrolig populære. Tony Hawk-spillene ledet an i årevis, med nok halsbrekkende og spektakulære triks til å gi spillenes navnefar bakoversveis. Før populariteten til spillene rakk å dale alt for lavt kom EAs Skate som lyn fra klar himmel. Nå var det realisme som trakk kunder.

Nå kan ting tyde på at denne under-sjangeren ikke er like viktig som før. Tony Hawk: Shred regnes på mange måter som en fiasko, og også Skate 3 har skuffet salgsmessig. EA-sjef John Riccitiello tror at denne typen spill har brukt opp sin tid i rampelyset.

– Når det kommer til actionfylte sporter, så vil nok alltid det være en spennende sjanger. Men i det minste i forhold til interessen som er der ute, ser det ut til at skateboardspill har kjørt sitt løp som det representative eksempelet i denne videre sjangeren.

Les også:Anmeldelse: Skate 3
Les også:Perfeksjoner ollien din i mai
Les også:Er du lat og utålmodig nok?


(Kilde: CvG)

Siste fra forsiden