F.E.A.R. med "bullet-time" i flerspiller

Her er de første detaljene om flerspillerkomponenten i det overnaturlige skytespillet F.E.A.R.

Gamer.no har, som eneste norske medie, vært til stede på en pressevisning hos Vivendi i Paris. Et av de spillene vi fikk ta en titt på var F.E.A.R., og vi kommer naturligvis med en fullstendig sniktitt på spillet om ikke lenge. Før den tid, kan vi imidlertid fortelle litt om flerspillerdelen til spillet.

I bunn og grunn er flerspillerkomponenten slik vi er vant til at flerspillerdelen til et førstepersons skytespill skal være. Her har vi alt det vi forventer - masse våpen, de vanlige spillmodusene og en rekke forskjellige kart å spille på. Det som gjør at F.E.A.R. skiller seg litt ut fra mengden er at gameplayet inneholder en form for "bullet time", og at denne også finnes i flerspillerdelen.

Dette fungerer slik at det laget som plukker opp en "bullet-time"-bonus på brettet vil kunne løpe rundt og ta livet av motstanderne mens disse beveger seg i sakte film. Naturligvis er det kun mulig å benytte seg av "bullet time" i kortere perioder, og spillerne begge lagene kan til en hver tid se hvem det er som har denne "bullet time"-bonusen. Det tar en stund før spilleren som har plukket opp bonusen vil kunne aktivere "bullet time", og innen han får gjort det er han naturligvis et ettertraktet bytte for det andre laget.

En annen detalj som kan få mye å si for gameplayet er at F.E.A.R. inneholder en rekke muligheter for nærkamp (i tillegg til våpenbasert kamp). Du kan for eksempel hoppe mot fienden og gi ham et kraftig spark (som en ekte Kung Fu-helt) eller foreta sklitaklinger som ville gitt en hver fotballspiller rødt kort og utestengelse resten av sesongen.

Vi kommer som sagt tilbake med en fullstendig sniktitt på F.E.A.R., samt artikler om andre kommende Vivendi-spill (slik som Empire Earth 2). Det er med andre ord god grunn til å følg med på Gamer.no i tiden som kommer.

Siste fra forsiden