Far Cry utsatt til over nyttår

Utvikleren Crytek har ansatt to nye hoder for å jobbe med det lovende tropiske skytespillet Far Cry. Begge er velkjente designere fra andre store prosjekter. Det negative er at spillet nå er utsatt til første kvartal neste år.

Den neste fasen i utviklingsprosessen vil fokusere ene og alene på å gjøre multiplayer-aspektet perfekt. For å perfeksjonere ytterligere har Crytek satt Chris Auty til å lede multiplayer-brettdesignet og Richard Tsao vil være ansvarlig for multiplayer-aspektet i sin helhet.

Chris Auty har en imponerende erfaring innen utvikling av lignende spill. Han er imidlertidig mest kjent i Counter-Strike-miljøet etter å ha stått bak designet av brett som "Inferno" og "Aztec". Han har også ledet designteamet i Half-Life: Counter-Strike, Counter-Strike: Condition Zero og Half-Life: Day of Defeat.

- Utviklerteamet her hos Crytek har løftet kvalitetsnivået med tanke på det visuelle-, gameplay- og AI-standarder for et førsteperson-skytespill. Far Crys motor er utrolig tilpasningsdyktig for nye typer gameplay, noe som gjør multiplayer brettdesign til en av mine mest kreative erfaringer noen gang, forteller Auty i pressemeldingen.

Richard Tsao, som tidligere har jobbet med prosjekter som Asheron's Call 2, Dungeon Siege og MechWarrior 4 forteller at Far Cry vil bringe på banen en rekke elementer som fremtidige spill antageligvis ikke vil klare seg uten. Teknologien er i følge han så bra at mange vil i fremtidigen takke Far Cry for å ha drevet sjangeren fremover.

Men dessverre betyr dette at spillet blir utsatt til en uviss dato i første kvartal 2004. Vi kommer tilbake med mer informasjon så snart vi vet noe.

Siste fra forsiden