Fra automatmosing til destruktive fantasier

Helgen er over oss og vi feirer nok en gang med flashfavoritter.

Top Dog II

Har du noengang spilt et spill som var så teit og banalt at du rett og slett ikke klarte å stoppe? Top Dog II er akkurat et slikt spill. Nei, det er ingen oppgraderinger, historie eller for den saks skyld, noen flott grafikk. Det er bare utrolig morsomt. Her skal du enkelt og greit skyte ned endesløse horder med fiendtlige fly – mens du samtidig holder rede på hva som er opp og ned, fram og tilbake.

Høres forvirrende ut? Morsomt er det ihvertfall.

Heavy Weapons

Absolutt herlig. Jeg kan si så meget og mangt om Heavy Weapons, men det er egentlig den beste beskrivelsen. Et lite romskip, tonnevis med fiender og tonnevis med oppgraderinger. Attpåtil kokt sammen med herlig retro-grafikk og lyd, hva mer kan man si? Finn fram ei stor flaske brus, dette kan du kose deg med i timesvis.

Zap zap zap, pofffff!

Boxhead

Ikke vet jeg hvorfor, men jeg absolutt elsker spill hvor man skal overleve lengst mulig, mot verst mulig odds. Boxhead forstår heldigvis mine indre ønsker, her får jeg nemlig muligheten for å kanalisere alle mine undertrykte irritasjoner. Enten du foretrekker å skyte med pistol, hagle eller maskinpistol – her får du muligheten. Bare pass på at du ikke bruker opp all ammunisjonen med en gang, den kan fort komme i manko.

Pass på, de røde mennene kommer.

Demolition City 2

Forbrukerfiendtlig eller nødvendig?

Eksplosiver, alltid moro – vel og merke i spillform. Som en slags bridge builder i revers, er ikke poenget her å få bygninger til å stå, men å få de til å falle. Da er det enda godt du har kofferten full av både "verktøy" og dynamitt. Klarer du å finne de riktige bærepilarene?

Varsku her!

Vending Machine Champ

Skyldig til minst ett overflødig kilo på de fleste av oss, kioskautomater er roten til mye vondt her i verden. Dessverre lever vi i en verden hvor politiet antageligvis kommer om du angriper en av disse grusommene maskinene ute på gata, ergo må vi ty til flashspill. Her får du nemlig muligheten til å slippe løs all din vrede mot disse mekaniske monstrene, og attpåtil få poeng for det.

Ta den din, din ... automat!