GTR utsettes for internasjonal synkronisering

For noen uker siden ble det klart at den ambisiøse og svært lovende racingsimulatoren GTR utsettes til første kvartal 2005. Nå har distributøren forklart oss hvorfor.

Spillet er ferdigutviklet, men den nordiske distributøren Pan Vision besluttet i samråd med den internasjonale distributøren 10Tacle å lansere tittelen likt i hele verden. Ettersom dette krever en del synkronisering, var de nødt til å utsette lanseringen.

GTR er det offisielle FIA GT-spillet, og spillere kan vente seg ekte biler og baner fra virkelighetens versjon av denne bilsporten. Spillet skryter blant annet av at 56 biler kjører på banen samtidig, og at bilene er modellert med et detaljnivå som ikke tidligere er sett i et kommersielt bilspill.

Det er utvikleren SimBin som står for produksjonen, i samarbeid med profesjonelle racing team. Administrerende direktør hos SimBin er selv profesjonell racerfører i FIA GT, og teamet har ellers medvirket i en rekke konkurranser i løpet av utviklingen for å tilnærme seg virkeligheten i best mulig grad.

Alle banene i serien er gjenskapt i spillet, og takket være GPS-data er disse gjengivelsene svært detaljerte og nøyaktige. I tillegg kommer spillet med flere bonusbaner. Fysikken i spillet er utviklet ved hjelp av telemetridata fra de individuelle lagene som deltar i GT-serien, og også på dette området skryter utviklerne av ekstrem realisme. Spillet kommer dessuten med støtte for dedikerte servere, slik at det skal kunne tilby intense online-løp.

Vi kommer tilbake med konkret utgivelsesdato så snart den foreligger, og vil naturligvis også publisere en anmeldelse nær lansering i Norge.

Siste fra forsiden