GTR verdenslanseres 11. mars

Etter flere utsettelser på grunn av internasjonal synkronisering er det ambisiøse bilspillet GTR endelig klar for verdenslansering i mars.

I oktober kunne vi fortelle at utgiverne av den lovende racingsimulatoren GTR, fra den svenske utviklerstudiet SimBin Development, ønsket å lansere spillet likt over hele verden. Dette medførte en del arbeid med synkronisering, og tittelen måtte derfor utsettes. Spillet har vært ferdigutviklet lenge, men først nå alt klappet og klart for verdenslansering 11. mars.

GTR er det offisielle FIA GT-spillet, og spillere kan vente seg ekte biler og baner fra virkelighetens versjon av denne bilsporten. Administrerende direktør hos SimBin er selv profesjonell racerfører i FIA GT, og teamet har ellers medvirket i en rekke konkurranser i løpet av utviklingen for å tilnærme seg virkeligheten i best mulig grad.

Alle banene i serien er gjenskapt i spillet, og takket være GPS-data er disse gjengivelsene svært detaljerte og nøyaktige. Fysikken i spillet er utviklet ved hjelp av telemetridata fra de individuelle lagene som deltar i GT-serien, og også på dette området skryter utviklerne av ekstrem realisme. Spillet kommer dessuten med støtte for dedikerte servere, slik at det skal kunne tilby intense online-løp.

Vi kommer naturligvis tilbake med en anmeldelse når lanseringsdatoen nærmer seg. I mellomtiden kan dere ta en titt på en helt fersk videosnutt, laste ned den offisielle demoen eller titte på litt skjermbilder.

Siste fra forsiden