Info om The Omega Project

The Omega Project er et nytt rollespill som foregår i en fremtid fylt av korrupsjon, urettferdighet, synd og grådighet.

Utviklerne av The Omega Project forteller at et av hovedmålene deres er å lage et spill som utnytter seg like mye av fordelene til klassiske "penn-og-papir"-rollespill og fordelene til datamaskinbaserte rollespill. The Omega Project spilles ved hjelp av den samme synsvinkelen som Fallout, og utviklerne lover stor dybde og en svært detaljert spillverden.

Spillet foregår i fremtiden, hvor det enorme folketallet på jordkloden har tvunget menneskeheten til å bygge byene sine i enorme etasjer. Den øverste etasjen i spillet (den eneste som får direkte sollys) er Eden City, som er teknologisk avansert og full av rike og vellykkede mennesker.

Under kommer Filtermetropolis, en slags futuristisk versjon av Tokyo med flygende biler, roboter og en del forurensing. Dette er et skyggefult sted hvor fokuset er på sex, narkotika og rock'n'roll. Under her kommer Taxscoom, som ble ødelagt under den forrige krigen, og som nå er åstedet for evige kriger mellom større og mindre gjenger.

Den nederste etasjen er The Cell, et massivt fengsel hvor forbryterne fra etasjene over havner. Dette er ikke et hyggelig sted, men det er i det minste bedre enn "kjelleren", selve jordoverflaten, som du helst bør holde deg unna. Du begynner spillet som en politimann i Eden City, og jobben din er å infiltrere kriminelle miljøer for å finne ut hvem som har kidnappet presidentens datter.

I forhold til gameplayet loves vi avanserte muligheter til å skreddersy spillfiguren vår, og et omfattende system som tillater oss å spesialisere denne etter som vi utvikler ham i løpet av spillet. Kampsystemet ser ut til å være i sanntid (med pausefunksjon), og mange av kampene kommer med et taktisk preg. Du vil kunne få med deg allierte i løpet av spillets gang.

Grafikken er i 2D (selv om figurene opprinnelig lages som 3D-modeller), som i FallOut og Baldurs Gate. Spillet tillater zooming. Musikken komponeres av Vlad Kuryluk, som blant annet har stått for den fabelaktige musikken i Rome: Total War. Utviklerne prøver å unngå sterke melodier som de mener distraherer fra gameplayet, så musikken vil hovedsakelig holde seg i bakgrunnen.

For mer informasjon om The Omega Project kan du besøke spillets offisielle forum. Spillet har ikke fått noen utgivelsesdato (eller utgiver) enda.

Siste fra forsiden