Intervju med Innerloop om I.G.I. 2

Gamer.no: Benytter dere GeForce3 spesifikke instruksjoner slik som Doom 3?

Pedersen: Ja, vi kommer til å ha noen funksjoner som foreløpig er unike for GeForce3 kortet.

Gamer.no: Hva med de nye Audigy lydkortene fra Creative, benytter dere teknologi spesielt med tanke på de også?

Pedersen: Nei.

Gamer.no: Vil vi se futuristiske våpen i oppfølgeren, eller vil vi bare bli tilbudt våpen fra vår verden?

Pedersen: Spillet skal jo i utgangspunktet være realistisk, så alle våpnene er virkelige. Men det fins jo en del ganske "uvirkelige" våpen...

Gamer.no: Årets IGI oppfølger vil være den første med full multiplayer support. Mange mente at det var en tabbe å ikke lansere IGI1 med multiplayer, men vi vet at dere la vekt på en god singleplayer opplevelse. Vil multiplayer være et aspekt dere fokuserer mer på denne gangen, og hvilke moduser vil vi kunne forvente?

Pedersen: Helt klart. Vi vil ikke prøve å konkurrere med Counter-Strike eller noen av de andre store multiplayer-spillene på deres premisser, men heller satse på de tingene som er unikt for IGI. MapComputer-en der man kan koordinere sitt lags bevegelser blir viktig i så måte. Ellers vil jeg helst ikke gå i detaljer om dette foreløpig.

Gamer.no: Når det da er klart for en multiplayer del, vil spillet bli laget slik at det er mulig å utvikle mods i ettertid?

Pedersen: Dette avhenger av hvor stor etterspørselen blir. I prinsippet er det mulig for hvem som helst med tilgang til kildekoden å modifisere spillet.

Gamer.no: Har dere tatt mange ideer fra brukerne under utviklingen av oppfølgeren?

Pedersen: Vi har hørt nøye på hva brukerne har sagt både av godt og vondt om IGI, og dette har ført til endringer og forbedringer i IGI2. Dette gjelder spesielt spørsmålet om lagring underveis.

Gamer.no: Hva slags utfordringer har dere møtt på under utviklingen av oppfølgeren, og hva har dere lært etter utviklingen av disse to IGI spillene?

Pedersen: Vi har blant annet hatt store utskiftninger på teamet på grunn av at flere har brent seg ut etter mange harde og magre år i dataspillbransjen. Den største utfordringen har vel vært å skape et nytt team med like mye talent som det vi hadde på IGI og det tror jeg vi har klart. De tingene vi har lært under utviklingen av IGI går mye på ting som teamarbeidet og organisasjon. Ellers har vi lært mer enn noen skulle ønske å vite om DirectX og grafikk-kort drivere...

Gamer.no: Når vil dere lansere en spillbar demo?

Pedersen: Codemasters (utgiver) skal ha en begrenset beta-testing på nyåret, så når en demo kommer ut, vil være litt avhengig av resultatene fra denne.

Gamer.no retter en stor takk til Stein Pedersen og Innerloop for dette intervjuet, og ønsker dem lykke til videre med utviklingen av Project IGI 2. Gamer.no er blant de som skal beta-teste oppfølgeren på nyåret, og kommer tilbake med mer informasjon rundt dette spillet når den tid kommer.

Forsiden akkurat nå

Til toppen