Intervju om Pirates of the Burning Sea

Gamer.no: Hva skjer hvis du dør i Pirates of the Burning Sea? Hvilke straffer blir påført figuren din når den dør? Kan du miste skipet ditt til andre spillere, og hva skjer hvis en slik ting faktisk skulle skje?

TD: Du kan absolutt miste skipet ditt, enten på grunn av synking eller fordi en annen spiller tar det fra deg. Men du kan alltid skaffe deg et nytt skip, til og med hvis du er blakk. Det vil nok være en liten båt, i tråd med ryktet ditt og situasjonen du mistet det forrige skipet ditt i, og du vil nok måtte fullføre forskjellige oppdrag for å kunne betale for det. Men her blir du aldri strandet.

Figuren din dør ikke. Når skipet ditt synker, blir du vekket opp til live igjen i en vennlig havn. Vi straffer ikke dine egenskaper eller statistikker – bare ryktet ditt vil bli berørt, i tillegg til pengene og gjenstandene dine du mistet.

Gamer.no: Kan du vennligst imponere oss med teknisk nerdeprat? Helt seriøst dog, fortell oss litt om grafikkmotoren dere tar i bruk, hvor lett det er å utvide spillet, hva slags imponerende effekter motoren kan levere, og hva som helst annet du ønsker å nevne i teknisk sammenheng.

TD: Vi tar i bruk Alchemy-motoren. I testene våre har vi hatt mer enn én million belyste og skyggelagte polygoner på skjermen på én gang med akseptabel ytelse – dette er en veldig kraftig motor.

Spillet vårt er veldig sentrert mot de nyeste skjermkortene. Vi tar i bruk DirectX 9.0 og PixelShader 2.0 for å få havet vårt til å se bedre ut enn du noen gang har vært vitne til i et spill. Akkurat nå forventer vi at minimumkravet vil være en prosessor på 1 GHz, 512 MB RAM og et GeForce 3-skjermkort. Men spillet vårt vil ta så mye maskinvare du kan kaste mot det, og stadig gi deg en bedre og bedre visuell nytelse.

Gamer.no: Bortsett fra den åpenbare piratsettingen, hva tror du vil få Pirates of the Burning Sea til å skille seg ut fra andre spill på markedet? Hva er det som vil få spillere til å sitte limt mot skjermen måned etter måned?

TD: Vår innfallsvinkel på ”spiller-mot-spiller”-kamp er morsom og veldig forskjellig. Mange spillere tror at slike kamper bare bringer med seg trøbbel og krangel, og det er ikke det vi vil skape. Taktisk ”skip-mot-skip”-kamp i sanntid er ikke det samme som kamper i andre spill, og det gjør det morsomt og utfordrende for alle involvert.

Historie- og seilefantaster vil bli veldig fornøyde. Våre skipsmodeller er mer detaljert enn noe annet du har sett før, med skip som har så mange som en kvart million polygoner. Skipene er nydelige og seiler bra.

Aller viktigst er vår innfallsvinkel når det gjelder figurer, som vi tror vil vinne mange spillere. Ingen klasser eller erfaringsnivåer betyr at du ikke trenger å starte en ny figur hver gang du vil prøve noe nytt. Du kan beholde figuren din, bytte om på egenskapene dine, forandre yrke, og fortsette å bygge på ryktet ditt. Her skal du skape din egen legende, én solfylt Karibien-dag om gangen.

Og med disse drømmende ordene takker Gamer.no Taylor Daynes for intervjuet, og ønsker han og resten av teamet lykke til med Pirates of the Burning Sea og andre, fremtidige prosjekter.

Pirates of the Burning Sea

Windows
Slippdato: 22. januar 2008
Sjanger: Massivt online
Utvikler: Flying Labs
Utgiver: Paradox Interactive

Kommentarer (1)

Forsiden akkurat nå

Til toppen