Sniktitt

Jump to Lightspeed

Kø til tross - vi tok oss inn på det lukkede LucasArts-området på E3 i Los Angeles for å sjekke ut hva all denne oppstandelsen rundt Star Wars Galaxies-ekspansjonen er for noe. Og da skjønte vi hvorfor folk var så oppspilte.

Side 1
Side 2

Helt ærlig - jeg er oppspilt selv. Helt siden Jump to Lightspeed ble kunngjort har jeg vært overbevist om at dette er hva som kan gjøre Star Wars Galaxies til det ultimate onlinebaserte rollespillet på markedet - i hvert fall for Star Wars-tilhengere. Det er bare en kort stund siden Sony Online gikk ut med de første detaljene rundt ekspansjonen, og den foreløpige lanseringsdatoen er satt til høsten i år. I korte trekk tar Jump to Lightspeed deg med ut i universet, hvor du får ditt eget romskip og mulighetene til å utføre oppdrag for imperiet eller rebellene. Eller ingen av dem.

Hopp bak spakene Spørsmålene har vært mange rundt prosjektet. Når du tar et så komplekst spill som Star Wars Galaxies og kobler til det som kan identifiseres som et helt nytt spill, er det klart at det er mye som skal planlegges og tilrettelegges. Vi tok en liten prat med Cinco Barnes og produsent Haden Blackman som ivrig kunne fortelle om detaljene som blir med til høsten, i tillegg til funksjoner det fremdeles hersker tvil om vil komme med før produksjonstiden er ute.

Jump to Lightspeed setter spilleren bak spakene. Alle spillere, uansett hvor mye penger eller status de har, vil få et enkelt romskip å begynne med. Koblingen mellom de ti planetene i Star Wars Galaxies vil fungere slik at du automatisk blir sendt til en romstasjon utenfor den planeten du er på, for deretter å sendes ut i romskipet ditt derfra. Du vil ikke kunne fly fra planetoverflaten og inn i verdensrommet, og dette understreket Barnes at var en velsignelse for gameplayet. Ikke alle vil være enige i denne avgjørelsen, men det er ingen tvil om at det helt sikkert er teknologiske begrensninger også som har fått dem til å gjøre dette.

Hus med stjerneklar utsikt Det som derimot var en svært positiv overraskelse var muligheten til å kunne vandre rundt i romskipene. Du kan når som helst forlate spakene og gå bak i doningen din for å slappe av, flytte på møblene eller feste med vennene dine. Du vil kunne ta med deg passasjerer som også kan vandre rundt inne i romskipet ditt - selv mens du sitter og flyr, og de kan også komme inn i cockpiten hvor de vil finne deg i førersetet. Dette legger til en ekstra dimensjon til hele gameplayet og bygger videre på de sosiale trekkene Star Wars Galaxies har blitt kjent for. Men utviklerne er ikke redde for at romskipene skal bli nye hus eller at universet vil være grunnen til at plantene blir tomme for spillere.

Alle romskipene kan modifiseres kraftig. Du kan selv sette inn nye deler, modifisere motoren og forandre på det utvendige utseendet. Det hele er rimelig strømlinjeformet, men utviklerne har likevel gitt det dybde og kompleksitet slik at det skal bli en slags kunst å lage gode romskip. Grensesnittet for dette ser ut som når du driver med såkalt "crafting" - du setter inn gjenstander i små rubrikker. Ekspansjonen introduserer to nye spillerklasser, der i blant skipsbyggeren som vil være den primære kilden for romfartsteknologi i spillet.

Side 1
Side 2

Siste fra forsiden