Le Tour de France

Tour de France er kjent som verdens tøffeste sykkelløp. Fra starten og helt frem til slutten i Paris er det et blodslit for å komme seg raskest mulig frem, og de som klarer å utmerke seg kan innkassere både heltestatus og fete sjekker. Dette burde borge for et spennende og intenst spill, i hvert fall i teorien. Nå har Konami forsøkt å gjenskape stemningen på Playstation2, men det gikk ikke helt som vi kunne håpe.

Enkelt
Selv om det er mye å klage på er ikke spillet en eneste lang tortur-økt. Til tross for monotonien og arkadepreget underholder spillet nettopp på grunn av sitt arkadepreg. Det er veldig greit å lære seg spillet, og du kan kjapt hoppe inn i et løp og trene tomlene litt. Så lenge du ikke tilbringer lange perioder på landeveien er det artig å leke elite syklist der du kjenner krampa ta deg mens du trykker taster for harde livet. Som et hvert arkadespill gir "Le Tour de France" deg kjapp moro uten at spillet krever særlig mye innsats av deg selv. Dessverre blir en fort lei av lettbeinte arkadespill, og det blir du derfor også av vår virtuelle tur rundt omkring i Frankrike.

"Le Tour de France" ble sluppet strategisk med tanke på starten av virkelighetens tour. Når vi kikker på spillet og alt vi ser er et rimelig enkelt arkadespill blir det lett å legge to og to sammen og hyle "kynisk!". Som nesten et hvert arkadespill går det kjapt å sette seg inn i spillet og gjennomføre et race eller tre, men setter du deg ned for å oppleve spenningen av å delta i Frankrike rundt blir du skuffet. Konami tilbyr nemlig ikke stort mer enn et halvhjertet racing-spill uten innpakning. Det finnes egentlig ingen grunner til å kjøpe spillet, så fremt du ikke må ha tak i alt som har Tour de France-logoen påtrykt.