Monte Cristo kunngjør D-Day og Medieval Lords

Monte Cristo har kunngjort at de arbeider med to nye spill. D-Day er et taktisk krigsspill, mens Medieval Lords er et bybyggingsspill som foregår i middelalderen.

D-Day
D-Day utvikles i samarbeid med Digital Reality, som er folkene bak det kommende krigsstrategispillet Desert Rats vs. Afrika Korps. En rask titt på skjermbildene viser at de to spillene ser ut til å ha ganske mye til felles, inkludert den lekre 3D-grafikken fra Desert Rats vs. Afrika Korps.

Utviklerne samarbeider med minnestiftelsen Normandy Memoire, og D-Day vil bli det offisielle spillet basert på kampanjen i Normandie, som fant sted fra juni til august i 1944. Spillet vil bli utgitt den sjette juni i år, på sekstiårsdagen for den virkelige D-Dagen.

D-Day er et taktisk sanntidstrategispill i full 3D, med en spillmotor som takler dynamiske skygger, realistiske ødeleggelseseffekter, eksplosjoner, væreffekter og så videre. Spillet vil inneholde tre kampanjer (hver med fire oppdrag, hvor det du gjør i et oppdrag påvirker hva som skjer i det neste), over 60 ulike enheter og en dokumentardel med strategiske kart fra slagene, samt vitnemål fra veteraner, motstandskjempere og lokale sivile.

Medieval Lords
Medieval Lords er et bybyggerspill i 3D, hvor handlingen foregår i et farlig middelalderunivers. Som overhode for en middelalderby må du styre utvikle byen din, og sørge for at innbyggerne får nyte godt av velstand og god beskyttelse for farer.

Terrenget er en viktig faktor når du skal bygge byen din. En by mellom to fjell er bedre beskyttet, men utvidelsesmulighetene er begrensede. Elver er nyttige fordi jorden omkring dem er fruktbar, samtidig som de opererer som naturlige barrierer mot den farlige omverdenen.

Når angrepet først er ute må du være rask med å posisjonere forsvarsstyrkene og eventuelle våpen, brenne ned broer, stenge veier og tømme de mest sårbare kornlagerne dine, slik at fienden ikke får tak i det som skulle vært vinterens kornbeholdning.

Spillet ser ut til å bli både detaljert og realistisk, og har ikke så alt for mange konkurenter innenfor den nisjen det har valgt å simulere (da det ser ut til å velge et annet fokus enn både Anno 1503 og Impressions sine bybyggerspill hvor handlingen foregår i antikkens verden). Spillet skal utgis i løpet av andre det andre halvåret.

Siste fra forsiden