No Man's Sky-utvikler fikk en drøss med drapstrusler da spillet ble utsatt

Kotaku-journalist fikk også drapstrusler etter å ha avslørt utsettelsen.

Hello Games

Etter at No Man's Sky ble utsatt på tampen av forrige uke forteller en av utviklerne bak spillet at han har mottatt flere drapstrusler. Sean Murray – som ikke virker å ta truslene veldig tung – fortalte om dette på Twitter på søndag.

No Man's Sky skulle egentlig slippes 22. juni, men for å få lagt et siste lag med maling på verket ble spillet utsatt til 10. august. Hvorfor noen synes dette er verdt å true noen på livet over, er et mysterium.

Journalist ble også truet

Hello Games er ikke de eneste som har havnet i skuddlinjen for illsinte fans. Kotaku-journalist Jason Schreier – som først avslørte at spillet skulle bli utsatt noen dager før annonseringen – har også fått drapstrusler. Han la ut en direktemelding han hadde fått via Twitter sent forrige uke. Den ser du nedenfor.

At fans kan være litt overivrige er ikke noe nytt, men i dette tilfellet er det hele ganske absurd. Å være så investert i et spill som ennå ikke er sluppet at man gidder å true personer på livet, er antageligvis blant det minst konstruktive man kan gjøre med tiden sin.

I No Man’s Sky skal spillere utforske planeter og stjernesystemer og sette sine spor i det enorme universet. Spillets genererer planeter basert på algoritmer, og byr på et hav av unike økosystemer Ifølge utvikleren har selv ikke de oversikt over alt som er mulig å oppdage.

Vi fikk en titt på spillet tidligere i år.
No Man's Sky er en stjernehimmel full av uendelige muligheter »

Siste fra forsiden