Nye Hitman ble plutselig episodisk, bare to måneder før lansering

IO Interactive vil sikre seg mer tid.

Square Enix

I september fikk vi høre at det nye Hitman-spilet – bare kalt Hitman – ikke kom til å rekke den planlagte desemberlanseringen. 11. mars 2016 ble da det nye målet, med en plan om å bare slippe en del av spillet. Resten skulle slippes bit for bit via gratis oppdateringer.

Nå har utvikler IO Interactive endret på planen igjen. 11. mars-lanseringen består, men spillet har gått fra å være oppstykket til å bli helt episodisk.

Weeeeehooo!
Square Enix

Først lanseres et prologoppdrag og et Paris-område i mars. Så, i april, kommer et Italia-område, mens mai leverer et Marokko-område. Slik fortsetter planen hver måned utover året til det hele rundes av med et Japan-område senere i år. Til slutt får spillet en fysisk lansering på slutten av året.

Tid

Etter alt å dømme virker det som om beslutningen skyldes at studioet trenger mer tid på seg til å levere et godt spill.

– Deler av grunnen til endringen er at vi skal få litt ekstra tid til å sikre at alle områdene vi lanserer er på et kvalitetsnivå på høyde med det man forventer av et Hitman-spill. Hovedgrunnen er likevel at dette lar oss skape et levende spill som utvider og utvikler seg over tid, med et grunnlag for fremtiden, forklarer toppsjef Hannes Seifert i en pressemelding.

Den noe plutselige endringen kommer rimelig sent i løpet for Hitman. Faktisk melder Gamasutra om at flere kunder plutselig fikk kansellert forhåndsbestillingen sin på PlayStation Network på onsdag, med en vag beskjed fra Sony om at produktet hadde endret seg betydelig.

Hitman kommer til Xbox One, PlayStation 4 og Windows.

Det er ikke bare Agent 47 som går glipp av julen 2015.
Star Fox Zero ble også utsatt til 2016 »

Siste fra forsiden