Nye detaljer om Katamari Damacy 2

Vi fikk aldri oppleve det bisarre Katamari Damacy her i Norge, men vi kan i alle fall glede oss til etterfølgeren. Her er litt ny informasjon.

Det er surt å oppleve at gode spill ikke dukker opp her til lands, spesielt når de er til konsoll. PC-spill kan vi alltids importere (visste du forresten at alle Metal Slug-spillene er tilgjengelig for PC?), men med mindre du har modifisert PS2 er det vanskelig å importere spill som Katamari Damacy, takket være det irriterende sonesystemet som egentlig burde vært borte for lenge siden.

På tross av begrenset distribusjon i den vestlige verden (i USA kom spillet ut, men i noe begrenset opplag) ble Katamari Damacy en suksess, og nå kommer etterfølgeren. Denne ser det ut til at vi får oppleve også her til lands, og den er ventet ferdigutviklet til våren neste år. Den japanske tittelen er Minna Daisuki Katamari Damacy, og spillet vil følge det samme konseptet som forgjengeren.

Det vil si at spillkarakteren går rundt og dytter på en ball med klissete overflate, og når du ruller ballen over ting vil disse henge seg fast. Snøball-effekten betyr at etter hvert som ballen ruller over flere ting blir den større, og etter hvert som ballen blir større vil du kunne ta med deg enda større ting på din ferd gjennom spillområdene.

Disse spillområdene inkluderer et rom fullstappet av kaker og godteri, en racerbane (med kjøretøy), et klasserom og en dyrepark (det er selvfølgelig ikke slik at du bare kan rulle over "døde" ting). Som i forgjengeren kan du finne gaver til spillkarakteren din, og gavene inkluderer en Pinnocchio-nese og en bikini. Merkverdige greier.

For mer informasjon om konseptet kan du lese vår sniktitt på originalspillet. Du finner den ved å følge lenken nederst på siden.

Siste fra forsiden