Over 420 000 har trykket «liker ikke» på den nye Call of Duty-traileren – men Activision er ikke bekymret

Mange er kritiske til nye Call of Duty.
Skjermbilde av YouTube-traileren

Å være blant verdens største spillserier er ikke bare lett. Mandag slapp Activision den første traileren til Call of Duty: Infinite Warfare, til overdøvende kritikk fra YouTube-seerne. Til nå har over 420 000 trykket «liker ikke» på den nye traileren, mot 195 000 som har trykket «liker».

Det kan være forskjellige grunner til den negative tilbakemeldingen, men vi kan se et par ankepunkter som sikkert irriterer mange spillere.

At den oppussede utgaven av av seriefavoritten Call of Duty 4: Modern Warfare kun blir tilgjengelig gjennom å kjøpe en spesialutgave av det nyeste innslaget, er nok noe som irriterer. Det fremtidsrettede sci-fi-fokuset, der soldater er i det ytre rom for første gang, er også et kontroversielt punkt for mange som ønsker seg en mer jordnær spillopplevelse.

Tar kritikken med ro

Call of Duty: Infinite Warfare har fått mye pepper for… diverse.
Activision

Activision tar likevel kritikken med knusende ro. I en investorsamtale nylig forholdt toppsjef Eric Hirshberg seg ganske avmålt, og valgte å se det positive i situasjonen. Dette melder Polygon.

– Dette er en industri ulik alt annet, med en fan-base ulikt alt annet. Vi elsker at fansen tar eierskap til serien og har så sterke meninger om det. Det er ikke mange underholdningsserier på jorden som kan generere den typen engasjement som Call of Duty kan… og det er en godt ting, forteller han.

Likevel anerkjenner Hirshberg at mange har gode minner fra de tidligere, mer jordnære spillene, og påstår at nettopp dette var grunnen til at de utviklet Modern Warfare Remastered. Samtidig peker han på at mange også ser frem til nyere opplevelser.

At Modern Warfare Remastered ikke selges separat er ett irritasjonspunkt.
Activision

– De gode nyhetene er at vi har funnet en måte å levere begge deler i én pakke mens vi holder miljøet samlet.

Hirshberg trekker også frem andre lovende faktorer, som at mange har forhåndsbestilt Call of Duty: Infinite Warfare allerede, og at flere har sett denne avdukingstraileren enn tidligere år.

I tillegg trekker han frem at responsen på Call of Duty: Black Ops 2 møtte mye kritikk, men at det endre opp med å bli det største spillet i serien likevel.

– Det vi er helt sikre på er at om vi alltid bare gjorde det som har virket før, og aldri tok noen kreative risikoer, hadde vi ikke hatt en serie. Den dagen vi kan begynne å bekymre oss er den dagen vi slutter å prøve nye ting.

Til evigheten – og forbi!

Les også
Anmeldelse: Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Infinite Warfare er satt til fremtiden, og skal ta sted i verdensrommet. Store deler av enspillerkampanjen skal foregå i en sømløs verden, der overgangen mellom bakkekamper og flysekvenser stort sett vil foregå uten å bli avbrutt av lasteskjermer.

Call of Duty: Infinite Warfare kommer til Windows, PlayStation 4 og Xbox One den 4. november i år.

Call of Duty: Infinite Warfare har en del nytt å by på »

Siste fra forsiden