Prøv Bionic Commando

Flerspillerdemo lagt ut på Xbox Live. Vi har testet!

Spill sentrert rundt personer med overnaturlige evner er i vinden for tiden. Utviklingen av storspillene Prototype, Infamous og Bionic Commando følges siklende av spillverdenen. Bionic Commando lanseres rundt disse kanter i mai, mer spesifikt den 22. Spillet er en en hyllest til den klassiske serien om helter med mekaniske armer, og en direkte fortsettelse på spill nummer to i serien. Spillet er et skytespill i tredjepersonsvinkel, men fokuset til spillet er selvsagt den bioniske armen. Denne brukes både i kamp og til transport.

Ivrer du etter å prøve det svingende actioneposet kan vi med glede konstatere at en flerspillerdemo nå herjer Xbox Live. Har du ikke tilgang til din kjære konsoll der du nå sitter, er det ingen grunn til desperasjon, les videre for vårt inntrykk av demoen.

Dette er som sagt en flerspillerdemo. Spillere har ett kart å leke seg på, og åtte spillere kan ta knekken på hverandre om gangen. Den eneste modusen tilgjengelig er den tradisjonelle Death Match.

Flerspilleren til Bionic Commando er både intens og spennende. På et kart som best kan beskrives som en rekke store, høye tårn får man slenge seg rundt fra tak til tak i ekte Spiderman-stil. Helt sentralt for at dette spillet overhodet skal fungere er at kontrollen sitter. Og selv om det ikke er enkelt å finne flyten med svingingen innledningsvis, er systemet svært intuitivt. Det er nok av punkter å koble seg til med armen, men undertegnede hadde likevel litt problemer med å traversere de forskjellige tårnene. Paradoksalt nok var det de laveste som var vanskeligst å nå opp til, en mulighet for et litt høyere hopp hadde hjulpet situasjonen betraktelig. Men min bioniske soldat adlød for det meste ordre, og skytekontrollen er som den skal.

Visuelt sett er ikke demoen noe å skryte av. Men det kan strengt tatt heller ikke kreves for mye av en demo som kanskje ikke er helt ferdigstilt. Grafikken pleier uansett ofte tones ned litt i flerspillerdelen i spill, for at spillmotoren skal klare å henge med i svingene så vi kan anta at grafikken vil være mer imponerende i enspillerdelen.

Lansering i mai kan ikke komme tidlig nok. Nå må jeg løpe og spille litt mer!

Siste fra forsiden