Sniktitt

Reisebrev del 5

Gamer.no sendte i år de to medarbeiderne Erling Ellingsen og Kjetil Aakvik Gogstad til Los Angeles for å dekke den store spillmessen E3. Som en liten ekstra bonus skrev de daglige reisebrev om selve turen og spedde på med litt nyheter de ikke fikk plass til i andre artikler. Her er det siste reisebrevet, med oppsummering.

Side 1
Side 2
Side 3

Erling var helt skutt og kræsja rimelig kjapt med hodeputa. Jeg for min del fant ut at det var på tide å begynne å pakke hvis jeg ville ha alt klart til utsjekking klokka 12 dagen etter. Med alt det godiset som skulle pakkes trygt ned i kofferten var det greit å ta seg god tid. Når klokka rundet tre på natta gikk lyset også for meg. Neste morgen våknet vi til pakking og alt for små kofferter. Etter å ha gjort vårt beste for å tyte mest mulig ned i allerede overfulle kofferter var det på tide å sjekke ut. Bagasjen ble pakket inn i bilen som best det gikk an, med andre ord ganske dårlig ettersom bagasjerommet på en Mustang er så lite at selv en minidverg ville slite med å passe inn der. Ettersom vi begge hadde altfor mye bagasje og alt for lite plass i koffertene var første prioritet å finne noen saftig store bager.

Etter å ha fortært en bedre frokost på KFC fortsatte turen til 3rd street Promenade på Santa Monica. Her fortsatte jakten på noe å pakke resten av alt skrotet vårt i. Etter å ha blitt lettere sjokkert over å bare finne bager til rundt 600 dollar fant vi endelig noen gigantiske og svært billige innerst inne i en veskebutikk. Om noen føler for å snike seg med på neste E3 har jeg plass til en to-tre stykker i bagen min for å si det sånn. Og det til den latterlig lave prisen av 30 dollar. Lettet over å endelig ha det i orden var tanken å komme oss til bilen for å omfordele en del av bagasjen vår. På veien til bilen var det som om en magnetisk kraft trakk oss til en butikk. Hva var nå dette? Electronics Boutique har slik en mektig kraft at vi ikke klarte å motstå dragningen. For Erling sin del kostet det ham 150 dollar i spill, her var nemlig utvalget enormt og prisene latterlig lave. Mens Erling dro derfra med fem spill nøyde jeg meg med å kjøpe Grand Theft Auto: Vice City for PC.

Klokken nærmet seg levere-bilen-tid og vi satte av gårde i retning LAX. Klokka var snart fem og bilen måtte være tilbake klokka halv seks. Flyet skulle gå halv ni. Etter å ha tatt et vemodig farvel med vår trofaste følgesvenn gjennom hele oppholdet i Los Angeles satte vi oss på bussen med retning flyplassen. Etter innsjekking og gjennomstråling av bagasjen satte vi våre slitne kropper ned og ventet på flyet. Det var så klart forsinket, dog ikke med mer enn en halv time. Flyturen var samme gamle, kjedelig og alt for lang. Utvalget av filmer var greit nok og i løpet av turen rakk vi å se tre-fire filmer. Maten var som vanlig helt forferdelig, Erling klarte ikke en gang å trykke ned sin. Jeg for min del tvang det i meg siden jeg var ekstremt sulten. Hadde jeg ikke vært det hadde jeg kylt den nedover midtgangen. Lunken vegetarlasagne er ikke akkurat blant favorittene.

Etter alt for mange timer på fly, løping fra en terminal til en annen på Heathrow (vi var omtrent tre minutter fra å miste flyet hjem til Norge) og enda et trasig fly landet vi endelig på Gardermoen. For min del var det bare en kort biltur hjem til Hønefoss før jeg kunne pakke ut og slenge meg ned på sofaen. Erling hadde enda en flytur igjen, heldigvis ikke lenger enn en halv times tid til Kristiansand. Vel hjemme var det tid for å se over alt klisset jeg hadde kjøpt, Kathrine var mektig imponert over mengden med søl. Noe var godt, annet var bare kliss og guffent.

Vi hadde en fantastisk uke i Los Angeles. I løpet av uka fikk vi sett utrolig masse nytt og spennende på spillfronten. Vi fikk sett oss litt om i byen og sjekket ut en del av de berømte severdighetene byen har å by på. Grunnen til at vi var der var så klart for å dekke E3, og det fikk vi da virkelig gjort også. Dekningen ble dessverre noe amputert ettersom min nyinnkjøpte laptop valgte å gå og dø på seg allerede andre dag. Derfor har vi ikke kunnet legge ut så mange og så bra filmer vi hadde håpet på. Vi har heller ikke kunnet skrive så mange artikler som vi håpet på. Til tross for dette tør jeg påstå at vi her på Gamer.no hadde den bredeste og mest omfattende dekningen av E3 av alle de norske, om ikke nordiske. Neste år lover vi at det skal bli enda bedre, men enda flere artikler, enda mer film og enda flere eksklusive nyheter. Det er under et år til neste gang, så gled dere, det gjør i alle fall vi.

PS: Hvis noen ser en amerikansk toller som løper rundt med en kopi av GTA: Vice City i hånda så stopp han for meg. Når jeg kom hjem merket jeg nemlig at noen hadde vært nede i bagen min og tatt ut spillet mitt. Ganske irriterende ja!

Kommentarer?Diskuter artikkelen i forumet eller på vår IRC-kanal