Ribbit King

Det er mange måter å være helt på. Ikke alle er forunt å farte rundt i trikot med tilhørende superkrefter, noen har faktisk den livsviktige oppgaven å slå frosker hit og dit med en hammer.

Farlig forutseende?
Når alle banene i en kamp er ferdigspilt, er det tid for å kåre en vinner. Men ikke vær sikker på at du vinner bare fordi du har mest poeng sammenlagt, nå skal nemlig bonuspoengene gis ut. Disse gis for ulike ting, som for eksempel til den spilleren som har den mestsvømmende frosken. Hva bonuspoengene blir gitt for er det ingen som vet før etter kampen. Vinneren får begge spillernes poengsum, som omformes til penger. Alt dette skulle jo legge til rette for svært spennende kamper. Dessverre blir det hele svært forutsigbart etter hvert, selv om du aldri kan være helt sikker på hvor frosken ender. Det er helt klart mye spennende som skjer, og Bandai skal ha for at de er originale, men særlig bonuspoengene er lette å forutse. Det er lite variasjon i både størrelsen på bonuspoengene og hva de blir gitt for. Dessuten slår motstanderne på samme måte hver gang, uansett hva som måtte skje.

Grafikken i Ribbit King er ikke altfor mye å skryte av. Den er søt og pastellaktig, med nusselige dukkefigurer og artige påfunn. Men det blir for kantete, og det er ikke alt som ser så pent ut. Lyden er noe under par, full av søte stemmer og lyder, og musikk som fungerer greit som bakgrunnsmusikk uten å noen gang utmerke seg. Bortsett fra når den blir slitsom. Kameravinkelen kan styres noenlunde fritt, men den har noen store irriterende problemer. Den har det med å sette seg rett bak trestammer og henge seg opp i posisjoner som gjør det umulig å se hvor du sikter. Bortsett fra dette, fungerer kameraet tilfredsstillende. Du kan lagre mellom hver kamp. Spillet har to flerspillermoduser, "stroke" og "matchplay". I førstnevnte kan du og opptil tre venner konkurrere om å få mest poeng av fire hull, mens i sistnevnte kan du og en til spille om å vinne hull etter hull. Den som har vunnet flest hull til slutt, vinner hele kampen.

Ribbit King er et morsomt og underholdende spill, som helt klart er myntet på de minste. Med sin enkle og banale humor og sitt lettlærte brukergrensesnitt, er det et flott spill for målgruppen. Dessverre gjør den dårlige kameravinkelen og enkelte bugs (slik som at frosken plutselig setter seg bom fast et eller annet sted) at spillopplevelsen ikke er på langt nær det den kunne vært. Når det er sagt, så fungerer spillet i det store og hele som det skal, og det er et fint og trygt kjøp til barna i familien.

Merk: Vi beklager få skjermbilder til denne omtalen. Det skyldes at det ikke er flere skjermbilder tilgjenglig for pressen, og vi har ikke anledning til å ta skjermbilder selv denne gangen.