Så mye bedre grafikk har Metal Gear Solid V på de nye konsollene

Video viser forskjellen mellom konsollgenerasjonene.

Konami/YouTube

Den neste delen av eposet om snikekongen Snake, Metal Gear Solid V, er som kjent på vei og lanseres først i form av prologen Ground Zeroes den 20. mars.

Spillet lanseres på begge de eksisterende konsollgenerasjonene til Sony og Microsoft, altså PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 og Xbox One. Dette gjør det på sett og vis naturlig å lure på hvor store forskjellene mellom de to versjonene er.

Nettopp dette har spillets utgiver Konami nå forsøkt å besvare i form av et videoklipp som sammenligner den nye og den gamle generasjonen konsoller når det gjelder grafikken i Ground Zeroes. Dermed er det bare å gni seg i øynene og avgjøre på egen hånd.

Små forskjeller

Utfra klippet å dømme er forskjellene generelt sett ganske subtile og ikke akkurat til å få bakoversveis av, verken når det gjelder teksturer eller utseende generelt.

Der man imidlertid helt klart kan se forskjellen mellom de to generasjonen er på bildefrekvensen. Dette demonstreres i en sekvens hvor Snake løper bortover en vei, hvor Xbox 360 og PlayStation 3 kjører med 30 bilder i sekundet, mens PlayStation 4 og Xbox One ligger på 60 bilder i sekundet.

Avspillingshastigheten til klippet blir så senket ned til halvparten og videre ned til en fjerdedel, slik at man meget tydelig ser hvor mye jevnere grafikken flyter på de nye konsollene. Hele klippet til Konami kan du se under.

Det er også visse forskjeller mellom PS4 og Xbox One:Spillet Thief blir visstnok hakket vassere på PS4 »

Siste fra forsiden