Skap en unik figur i Gudfaren

EA har fortalt litt mer om karakterbyggingen i Gudfaren, som lar deg skape et ansikt nesten fritt etter fantasien.

I en ferdigprodusert intervju får vi litt mer informasjon om hvordan karakterbyggingen vil foregå i Gudfaren-spillet. Når du starter velger du ikke blant et gitt antall ferdigsatte karakterer, men utvikler isteden ditt eget ansikt ved å justere ulike verdier for nese, ører, hår, kinn, øyne, panne og mye mer. Innenfor hver hovedkategori finnes det mange detaljerte underverdier. Totalt er det over 75 regulerbare verdier.

Du kan også kle opp din figur med ulike kombinasjoner av dress, skjorte, slips eller vest, og deretter bestemme farge på hvert plagg. Underveis i spillet vil figuren din gjengis akkurat slik du lager den innledningsvis, også gjennom de filmatiske sekvensene. Motoren bak denne funksjonaliteten som EA kaller MobFace, er hentet fra det siste Tiger Woods-spillet.

- Målet vårt var å forsterke den emosjonelle opplevelsen, ved å la spilleren lage en italiensk-amerikansk versjon av seg selv, slik at de kan ta del i Gudfaren-historien med seg selv i hovedrollen, forteller David De Martini, visepresident og produsent for Gudfaren i intervjuet fra EA.

De Martini legger til at det aldri var aktuelt å la spilleren lage alle mulige slags sprø karakterer, fordi det rett og slett ikke passet inn i Gudfaren-historien, og det ville ikke minst være respektløst.

Underveis i spillet vil du kunne fornye ditt utseende, i tillegg til å kjøpe nye våpen, eksplosiver og ikke minst bedre hjem. Ved å stadig utvikle deg rent visuelt, vil din karakter stadig yte mer respekt fra andre, og respekt er som kjent veien å gå hvis man er ute etter å overta makta i byen. Til slutt vil du ende opp som selveste Don Corleone sin viktigste medarbeider.

I et relatert intervju nettstedet IGN nylig har gjort med samme toppsjef, forteller han litt om hvorfor spillet ble utsatt i høst. Han kan fortelle at de i utgangspunktet så for seg en lansering i november, men skjønte etterhvert at det var nødt til å gå utover kvaliteten på sluttproduktet, noe de ikke kunne akseptere.

- Det var svært viktig for oss å gjøre dette riktig. Når du arbeider med Gudfaren, er det utrolig mange mennesker som har høye forventninger til det du skal levere, og det er helt essensielt at har en visjon, og aldri forlater den visjonen du har satt deg, forteller De Martini til IGN.

- Det er mange som har trodd at vi skulle ta filmlisensen, lage en spillmatisering som Ringenes Herre eller James Bond, og selge det. Det har ikke vært vår hensikt. Jeg mener, vårt mål har alltid vært å lage et levende New York anno 1945, legger han til.

Gudfaren-spillet lanseres på Xbox, PlayStation 2 og PC den 23. mars. Handlingen bygger på Mario Puzos verdenskjente Gudfaren-bøker og Francis Ford Coppolas like legendariske filmer. Spilleren vil stå relativt fritt til å gjøre hva han vil, men spillet vil likevel komme med en sterk historie. Karakteren din vil starte som en vanlig kriminell, og du vil kunne kjøre eller gå rundt i byen for å ta jobber og oppdrag underveis. Flere av oppdragene vil tas omtrent direkte fra filmen.

Versjoner for Xbox 360 og PSP er under utvikling, men lanseringsdato er ikke satt.

Siste fra forsiden