Smash Court Tennis Pro

Endelig kan alle tennis-entusiaster med PlayStation 2 spille tennis i sin egen stue. Smash Court Tennis Pro Tournament er det første tennisspillet som Namco har produsert. Uheldigvis merkes det litt i spillet. Ved flere anledninger oppdager man mangler som kunne vært unngått. Hovedsakelig er Segas Virtua Tennis den største konkurrenten. Uansett har Smash Court Tennis Pro Tournament et godt potensiale til etterfølgere.

Multiplayer
Hovedsakelig foregår alt av multiplayer-spill på "Exhibition"- og "Arcade"-modusene. Multiplayerdelen i spillet er veldig morsom og underholdende, men også litt rotete. Med 4 spillere samtidig kan det fort bli litt trangt på den lille tennisbanen. Uansett vil det være full fres under hele kampen. Det er mulig å spille "singel" eller "double", Smash Court Tennis Pro Tournament støtter opptill 4 spillere samtidig. Dessverre krever det en multitap, 4 kontroller og mange venner. De som er så heldige og har alt det dette, vil jeg tro kan hygge seg i foran TV-apparatet. Smash Court Tennis Pro Tournament har en god del utfordringer å by på. Namco har også lagt til en ekstra utfordring i spillet. De som har tilgang til Internett kan konkurrere seg i mellom. Det går ut på å gjennomføre alle de 4 turneringene i "Time Attack"-modusen så fort man kan. Videre får man tilgang til en tisiffret kode, som man kan skrive inn på Internett. Det er også mulig å konkurrere i "Challenge"-modusen. Dette kan være et morsomt konsept for noen, men personlig hørtes det lite fristende ut. Virker som et håpløst forsøk på å få oppmerksomhet til spillet.

Det var på tide at det kom et tennis-spill til PlayStation2. Uheldigvis har ikke Smash Court Tennis Pro Tournament nok å by på. Spillet greier aldri å utkonkurrere Segas Virtua Tennis, og fenger heller ikke noe særlig. Kanskje burde Namco ha brukt litt lenger tid på spillet, for det har absolutt et greit utgangspunkt. Spillet har heller ikke imponerende grafikk. Selv Virtua Tennis er bedre grafikkmessig, og det burde strengt tatt vært motsatt. Spillet har allikevel mange sjarmerende trekk. Ekte personligheter, baner og turneringer gir en fin dimensjon på spillet, men som sagt holder dette ikke. Tennis-frelste vil nok bli litt skuffet. En annen trekkfaktor er at spillet er udetaljert og kunstig, noe som ødelegger mye. Multiplayerdelen er festlig, og de som har teften for tennis-spill bør absolutt prøve dette. De som har ventet på en tennis-simulator burde gi dette spillet en sjanse, men for den "vanlige spilleren", holder dette ikke mål.