Sniktitt

Spy Hunter 2

Vi har tatt en titt på en uferdig versjon av etterfølgeren til nyversjonen av det klassiske arkadespillet Spy Hunter.

Side 1
Side 2

Ukomplisert gameplay
Gameplayet er relativt ukomplisert. Du skal kjøre bilen din fra et punkt til et annet, og skyte bort det som måtte befinne seg av fiender mellom start og mål. Noen ganger kan du velge mellom flere ruter, og andre ganger får du i oppdrag å beskytte vennligsinnede kjøretøy eller oppnå andre liknende ting underveis. Bilen kan også forandres etter hva som passer best for det underlaget du kjører på. Om nødvendig kan du forandre den både til en offroad-bil og en futuristisk snøskuter. Noen oppdrag eller deloppdrag foregår på vannet, og da tar bilen din form av en båt.

Bilen, eller båten, har en rekke ulike våpen til rådighet. Du starter med et maskingevær og noen miner, men etter hvert som du spiller kan du få tilgang til missiler og andre slags våpen og forsvarsmekanismer. Hvis fienden skulle klare å få inn nok fulltreffere til at kjøretøyet ditt blir svært skadet, vil det ta form av en slags rømningsmotorsykkel. Når det skjer er det på tide å skjerpe seg, ellers tar det ikke lang tid før du er død.

Vi håper imidlertid at utviklerne gjør noen forandringer før spillet slippes i vår del av verden. Den mest irriterende tingen med sniktitt-versjonen av spillet er at hvis du dør må du begynne helt fra begynnelsen av brettet igjen. Noen av brettene er ganske store, og består av flere deler. Dette betyr at hver gang du dør må du spille gjennom de samme delene av brettet om og om igjen helt til du klarer den sekvensen du står fast på. Dette er gammeldags spilldesign, og utviklerne bør i det minste gi oss enkelte lagre-punkter underveis. Ellers var spillet gøy å spille. Det blir nok ikke historiens dypeste spill, men det enkleste kan ofte være det beste, så akkurat dette er ikke noe direkte problem.

Konklusjon
Spy Hunter 2 ser ut til å bli en enkel men heftig blanding av bilspill og skytespill, og det vil uten tvil appellere til folk som liker spillene sine "rett frem". Moralen her ser ut til å være noe slikt som "skyt først, lat som om du hadde tenkt å stille spørsmål siden". Midway har store planer for Spy Hunter-franchisen, og et tredje spill er allerede kunngjort. Dessuten skal det etter planen komme en Spy Hunter-film i 2005. Mon tro om folkene som utviklet originalspillet i 1983 hadde forestilt seg at spillet deres kom til å få så stor innflytelse over 20 år frem i tiden.

Side 1
Side 2

Siste fra forsiden