Sucker Punch jobbet visstnok med snikmorderspill før Ghost of Tsushima
(Bilde: Skjermbilde fra videoen)

Sucker Punch - Prophecy

Sucker Punch jobbet visstnok med snikmorderspill før Ghost of Tsushima

Ny video viser det kansellerte Prophecy i aksjon.

I tiden etter Infamous: Second Son utforsket Sucker Punch Productions flere potensielle spillideer, før det til slutt landet på samuraiaction i Ghost of Tsushima. Minst én av ideene ser ut til å ha kommet et stykke på vei, basert på en video som dukket opp denne uken.

Se demopresentasjonen av Prophecy. (Video: レ級)

Det 11 minutter lange klippet – som du kan se til høyre i artikkelen – viser frem Prophecy, et actionspill i noenlunde samme gate som Assassin's Creed. I rollen som protagonist Abel Tvorah må spillere hindre en større gruveoperasjon i å avdekke mystiske grusomheter. 

Videoen begynner med at helten blir oppdaget av byens vakter, og må bruke alt fra sverdkamp til klatring på byens hustak for å komme seg unna. Tvorah har også diverse pulvertyper til disposisjon, som for eksempel kan smelte metall eller eksplodere i kontakt med varme. 

Hverken Sucker Punch eller Sony har kommentert videoen, så hvor mye arbeid som ble lagt inn i Prophecy er ikke visst. Nysgjerrige sjeler har imidlertid greid å grave frem konseptbilder fra spillet, samt detaljer som antyder at demoen – en såkalt «vertical slice» som viser hva utvikleren sikter mot – stammer fra 2015 eller 2016.

Elementer som nærkamp, klatring og sniking er for øvrig alle godt representert i Ghost of Tsushima. Det nydelige spillet ble lansert 17. juli, og fikk en meget god mottakelse her på bruket. 

LES OGSÅ: Nylig avdekket video viser kansellert Prince of Persia-spill »

Kommentarer (3)

Forsiden akkurat nå

Til toppen