Tekken 4

Tekken Tag Tournament var et av de første spillene som dukket opp på PlayStation 2. Dessverre scoret ikke spillet særlig høyt. Til tross for dette solgte Tekken Tag Tournament bra. Nå har Virtua Fighter 4 også vist muskler på PlayStation 2 og forhåpningene til Tekken 4 har blitt skyhøye. Etter en altfor lang ventetid fikk jeg endelig mulighet til å spille den japanske utgivelsen av Tekken 4.

Mer detaljert
Tekken 4 har fått en annerledes grafikk en forgjengeren hadde. Det hele ser veldig bra ut, faktisk mye bedre. Det har kommet mange fine detaljer, og det er bra. Personene har blitt mye mer detaljerte og og har fått mykere bevegelser. Bakgrunnene har aldri sett så bra ut som den gjør nå, og alt passer veldig bra sammen. Med alt dette tatt i betraktning så mener jeg dette absolutt er en fin forbedring fra forgjengeren.

Tidligere har det vært mulig å spille moduser som "Tekken Ball Mode" og "Tekken Bowl". Disse var morsomme og tidsfordrivende. Dessverre har ikke Tekken 4 noen slike moduser. På Tekken Tag Tournament kunne vi spille opptil 4 spillere samtidig. I motsetning støtter Tekken 4 dessverre bare to spillere samtidig. Det meste av multiplayer-spill foregår på "VS". Det er en modus som kun er beregnet for 2 spillere. "Team Battle" er annen modus hvor vi kan spille 2 samtidig. Som navnet hentyder til, er det lag-kamp dette går ut på. Disse to modusene er gjengangere, og det er ikke lagt til noe nytt. Tekken-veteraner vil fort kjenne seg igjen. Til tross for dette så er det utrolig gøy. Det virker som om det aldri vil gå av mote. Spillet har en morsom og bra multiplayer del som vanlig, men mangler uheldigvis noe nytt.

Tekken 4 har fått mange nye finesser. Grafikken har også blitt annerledes. Spillbarheten er veldig bra, og man trenger en masse trening før man virkelig mestrer alt. Midt i det hele kommer det også mye underholdning. "Story Battle" passer utmerket til spillet og er utvilsomt et pluss. Med 5 nye fjes er det masse nytt å utforske og det krever tid. Uheldigvis kan det få en tendens til å bli for ensformig etter en viss stund. Multiplayer-delen av spillet er som vanlig på topp. Det er mulig å spille mot hverandre eller "Team Battle". Spillet får likevel ikke full klaff. Tekken 4 har ikke tag-slåssing med. Dette er synd ettersom det er en veldig morsom og variert måte å spille på. Et annet minus er at det ikke er mulig å spille med så mange personer som i Tekken Tag Tournament.

Tekken 4 er PlayStation 2 sitt beste slåss-spill hittil, og den beste i Tekken-serien. Spillet tar tronen foran alle sine konkurrenter, derav Virtua Fighter 4 og Dead or Alive 2. Dette er en tittel alle bør prøve. Det garanterer mange timer med moro. Spesielt for de som har to kontroller og en å spille mot.