Konseptkunst fra The Legend of Zelda: Wind Waker HD.
Konseptkunst fra The Legend of Zelda: Wind Waker HD. (Bilde: Nintendo)

The Legend of Zelda: Wind Waker HD ble utviklet på bare seks måneder

– Utviklingen var fremdeles utfordrende, forteller produsenten.

I et intervju med det japanske nettstedet 4Gamer (via Zelda Informer) forteller Nintendo-topp og The Legend of Zelda-guru Eiji Aonuma at den nye høyoppløselige oppussingen av The Legend of Zelda: Wind Waker tok seks måneder å lage. 

– Utviklingen var likevel vanskelig. Vi måtte ta høyde for forskjellene mellom maskinvarene, forteller Aonuma til nettstedet. 

Pent er det, jo.
Pent er det, jo.

Eiji Aonuma har hatt en fremtredende finger med i hver eneste Zelda-utgvivelse siden han først ble en del av The Legend of Zelda: Ocarina of Time i 1998. Han husker også godt hvordan utviklingen av Wind Waker i 2002 var en utfordring for selskapet, og ham personlig. 

– Første halvdel av Wind Waker ble godt mottatt, mens den andre halvdelen trengte et ferskt blikk. Dette var første gang jeg var regissør samtidig som jeg designet spillet fra bunn av. Det var noen deler som jeg ville bygge ut, og dersom jeg fikk muligheten til å lage en ny versjon ville jeg jobbet med det, forteller Aonuma om motivasjonen bak prosjektet.

Ny-gammel triumf

The Legend of Zelda: The Wind Waker HD er en oppusset utgave av det 10 år gamle spillet. I tillegg til å forbedre oppløsning og lysmotoren, har Nintendo endret detaljer i spillverdenen og tilpasset spillet til det nye kontrolloppsettet.

Link seiler sin egen sjø.
Link seiler sin egen sjø.

Utvikleren har også pusset litt på de mer frustrerende områdene og oppdragene i spillet, og har lagt ved en ekstra vanskelighetsgrad. 

Vår anmelder synes i utganspunktet at Wind Waker var et litt merkelig oppussingsvalg for Nintendo, men understreker at nyvinningene gir det allerede gode spillet en ekstra piff. 

The Legend of Zelda. The Wind Waker HD kom i salg 4. oktober til Wii U.

 

Kommentarer (16)

Forsiden akkurat nå

Til toppen