Unik spillmekanikk i Crush

Crush er et hjernetrimspill for PSP hvor handlingen foregår i komplekse og hypnotiske 3D-verdener. Målet er å navigere figuren din gjennom de tredimensjonale omgivelsene, men for å klare dette må du ofte gjøre dem flate. Når du gjør dette forandres spillet dynamisk til et todimensjonalt plattformspill, og på denne måten får du tilgang til nye deler av spillområdet.

Alternativ tekst mangler
Her ser vi verden i 3D

Når du har oppnådd det du ønsket, kan du "gjenoppbygge" 3D-miljøene igjen, for å gå videre. Selve knusemekanikken (som gjør 3D-brettene flate) skal være fullstendig unik, og skal oppfordre spillerne til å tenke seg frem og tilbake mellom 3D og 2D. Spillerne må lære seg å se forbi det som befinner seg på skjermen, og oppdage mulighetene som ligger i miljøene.

Crush skal være designet for et bredt publikum. Historien følger en stakkar ved navn Dan, som er et nervevrak med søvnproblemer. For å få orden på hodet sitt lar han seg hypnotisere, og det er under hypnose han trer inn i Crush-verdenen.

Spillet utvikles av Kuju Games, og skal etter planen lanseres til sommeren. Mer informasjon kan du finne på det nylanserte nettstedet.

Kommentarer (4)

Forsiden akkurat nå

Til toppen