Watch Dogs setter rekord i antall forhåndsbestillinger

Samtidig melder Ubisoft om stort underskudd i året som gikk.

Ubisoft

Det har allerede gått nesten to år siden Ubisoft avslørte sin storsatsing Watch Dogs på E3-messen i 2012. Siden den gangen har selskapet jobbet relativt hardt med å markedsføre spillet.

Det kan virke som om mange har latt seg fascinere av Ubisofts mange løfter, for nå melder selskapet i en pressemelding at Watch Dogs allerede kan smykke seg med et lite knippe gjeve rekorder.

Mest forhåndsbestilte merkevaren

I pressemeldingen påstås det nemlig at Watch Dogs er den mest forhåndsbestilte nye merkevaren i Ubisofts historie. I tillegg skal spillet ha mottatt det høyeste antallet forhåndsbestillinger for nye merkevarer i hele bransjen hittil i år.

Watch Dogs.

Åpen verden-spillet erobrer dessuten andreplassen på listen over Ubisofts mest forhåndsbestilte enkelttitler noensinne. Dessverre har Ubisoft av en eller grunn ikke oppgitt de spesifikke tallene i pressemeldingen.

Uansett representerer nyheten et sårt tiltrengt lyspunkt for selskapet, som nylig la frem heller deprimerende økonomiske resultater for finansåret 2014.

Kraftig fall i omsetningen

I finansåret, som endte 31. mars, gikk Ubisofts totale omsetning ned med hele 19,9 prosent i forhold til finansåret 2013. I penger betyr det at omsetningen sank fra 1,26 milliarder euro til rett over 1 millard euro.

I tillegg hadde selskapet i år et netto tap på 49,2 millioner euro, mot et overskudd på 69,2 millioner euro i fjor.

Til tross for negative tall uttrykte Ubisoft-sjefen Yves Guillemot likevel at han var godt fornøyd med innsatsen til selskapet, og pekte blant annet på den gode mottakelsen til titlene South Park: The Stick of Truth og Assassin's Creed 4: Black Flag.

Ubisoft har også et annet potensielt ess i ermet: Utgiveren er nemlig i full gang med Far Cry 4 »

Siste fra forsiden