Xenoblade Chronicles X-utvikleren er med på å lage Zelda: Breath of the Wild

Totalt jobber over 100 utviklere med spillet.

Nintendo

I et intervju med Game Informer forteller Nintendo-topp Shigeru Miyamoto at utviklerne bak Xenoblade Chronicles X, Monolith Soft, hjelper til med å utvikle nye The Legend of Zelda: Breath the Wild.

The Legend of Zelda: Breath the Wild.
Nintendo

Nettstedet peker på den åpne verdenen i Links neste eventyr som et av fokusområdene til studioet – ikke så rart, ettersom Monolith Soft har spesialisert seg på åpne verdener med Xenoblade Chronicles og fjorårets Xenoblade Chronicles X.

Dette blir andre gang Monolith Soft hjelper til med å realisere et Zelda-spill, etter at de også var med på å utvikle The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Mellom Nintendo EPD og Monolith Soft skal det være over 100 utviklere på prosjektet. Det trengs nok – The Legend of Zelda: Breath of the Wild er det desidert største spillet i serien til nå, med en stor sømløs verden.

Flott åpen verden

Xenoblade Chronicles X-verdenen er imponerende.
Monolith Soft/Nintendo

Kanskje er det greit at den åpne verdenen virker å være Monolith Softs hovedfokus. Xenoblade Chronicles X fikk nemlig skryt for en stor og imponerende verden av vår anmelder, men fikk samtidig litt pepper for å ikke ha så mye å by på under overflaten.

– Det gis inntrykk av at det skjer mye før man innser at det egentlig har skjedd veldig lite. Et potensielt interessant plot blir ødelagt av uinteressante rollefigurer, et latterlig lavt tempo og en særdeles plagsom spillstruktur. Dette forverres ytterligere av at kritisk informasjon regelrett ikke formidles til spilleren og må nøstes opp gjennom prøving og feiling, skrev Jens Erik Vaaler om spillet.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild slippes en gang i 2017, til Wii U og Nintendos mystiske NX-konsoll.

Vi fikk tilbringe en stund med spillet under E3.
Vi sitter igjen med en enorm eventyrlyst etter å ha spilt The Legend of Zelda: Breath of the Wild »

Siste fra forsiden