The Elder Scrolls III: Morrowind

22. november 2002

Morrowind kan beskrives som en virtuell simulasjon av en fantasi-verden, heller enn et rollespill. Vel, det er jo et rollespill, men det detalj-nivået Morrowind greier å gi oss er helt uten sidestykke, og den friheten det tilbyr gjør det til en eneste lang eventyr-ferie. Som i alle andre rollespill, spiller du en karakter som du naturligvis skal lede gjennom et fiksjonelt liv, mens du hele tiden forbedrer dine hovedatributter og egenskaper.

Spillets grafikk er ingenting annet enn nydelig, med dets rullende fjell og daler, realistiske vann-effekter, og et dag-, natt- og vær-system uten sidestykke. Morrowind er trolig et av de peneste spillene til dags dato, spesielt til et rollespill å være.

  • Plattform: Xbox
  • Slippdato: 22. november 2002
  • Sjanger: Rollespill
  • Aldersmerking: 12+
  • Utvikler: Bethesda Softworks
  • Utgiver: Bethesda Softworks

Også tilgjengelig på

Windows

Artikler om The Elder Scrolls III: Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind

Morrowind på PC var en sikker vinner, med trompeter og basuner, og alt annet som kan kunne understreke at Morrowind simpelthen er et av tidenes beste rollespill. Konsoller har alltid vært ganske tynt på rollespill-fronten, og Bethesda kan virkelig være stolte over at de har innført trolig det mest massive rollespillet noensinne, til Xbox-konsollet.

Intervju med Morrowind-designer Todd Howard

Gamer.no slo forleden dag av en prat med selveste Morrowind-designer Todd Howard. Howard svarte velvillig på spørsmålene vi kom med, og mye ny informasjon kom faktisk opp under intervjuet. Gamer.no kom tidligere i år med en omfattende 5 siders omtale av Morrowind, som betegnes som tidenes største rollespill. Hvordan kan det ta på seg slik en ambisiøs tittel?

Til toppen