League of Legends

Norgescup 2019 LoL #2

  • 2. mars - 17:00
  • League of Legends
  • PC
  • 5v5
  • Dobbelutslag
  • Turneringen er ferdig

Denne turneringen er laget av en bruker. Gamer.no er ikke ansvarlig for gjennomføringen.

Turneringen administreres av: ROOTNoti
  • Alle spillere må følge reglene som gjelder for alle turneringer på Gamer.no.
  • Alle lag må sjekke inn i forkant av turneringen for å bekrefte at de er til stede.

                   

                                    

På grunn av diverse utfordringer med den forrige turneringen setter vi opp en ny runde der man kan kvalifisere seg til Norgescupen. De to lagene som møtes i finalen av denne turneringen vil møte Setesdal E-sport og Gompene til en avgjørende finale der topp 2 går videre til en live kamp i Valle Kommune.

Om Norgescupen

Norgescupen er et pilotprosjekt for å få e-sport som en del av UKM (Ung Kultur Møtes). Norgescupen skal være et motstykke til den kommersielle elitesatsingen innenfor e-sport, og skal være tilgjengelig for alle som ønsker å spille sammen. Vi ønsker med dette å støtte opp under bredde-gamingen i Norge.

Norgescupen er etablert, eies og driftes av UKM Aust-Agder sammen med Setesdal Folkehøgskule. I tillegg støttes Norgescupen av UKM Norge (www.ukm.no) og Ungdom og Fritid (www.ungdomogfritid.no). Samarbeidspartnere for å få etablert og driftet Norgescupen er Ungdommens Kulturhus i Sarpsborg sammen med Riddle E-sportsenter, Fundament Kommunikasjonshus og Multicam Media.

Norgescupen skal også videreføres inn mot UKM Landsfestivalen i 2020.  

Premier:

1. Premie: Pokal, Norgescupen-genser, Design og trykk av lagtrøyer til spillerne, og bootcamp med Riddle E-sport (et av topplagene i Norge i League of Legends)

2. Premie: Norgescupen-genser, Design og trykk av lagtrøyer til spillerne.

Begge finalistene får dekket reise (inntil 2500,- pr. pers) samt. deltakelse og opphold på UKM-festivalen i Aust-Agder (5.-7.april 2019) i forbindelse med finalespill.

Lucky loser;

Ett tilfeldig utvalgt lucky loser-lag får dekket reise (inntil 2500,- pr. pers) samt. deltakelse og opphold på UKM-festivalen i Aust-Agder (5.-7.april 2019) i forbindelse med finalen.

Regler og oppsett for Norgescupen 2019

I Norgescupen 2019 vil det kun være cupspill «League of Legends». Dette vil utvides til flere spill i Norgescupen 2020 og fremover.

Bracketsystemet vil være tilgjengelig etter lagene har sjekket inn. Seeding vil bli tatt hensyn til etter alle lagene har meldt seg på.

Turneringsregler:

Format:

Turneringen er delt opp i to deler, en vinnerbracket og en loserbracket. Dette betyr om man taper en kamp er man fortsatt med i turneringen, og kan avansere videre i loserbracketen. Taper man i loserbracket er man ute av turneringen.

Alle kampene frem til topp 8 i vinnerbracketen  blir ”Best av 1”.

Kamper etter topp 8 i vinnerbracketen blir ”Best av 3”.

Kampene i loserbracket blir "Best av 1" frem til top 8

Turneringen er ferdig når det gjenstår to lag.

Finalelagene vil spille kampene live i Valle på E-sportsalen til Setesdal Folkehøgskule. Kampene vil bli strømmet på twitch.tv.

Signups:

1.0 Laget signerer seg opp på turneringen via gamer.no 

1.1 Laget må bestå av minimum tre norske spillere for å kunne delta.

1.2 Deltagere i turneringen plikter til å oppgi alle kontonavn i League of Legends for laget.

1.3 Laget sjekker inn før turneringen starter.

1.4 Lagene plikter til å møte opp minst 10 minutter før kampstart.

Kampoppsett:
2.1 Kartvalg: Summoners Rift

2.2 Antall spillere per lag: 5

2.3 Allow spectators: Lobby only

2.4 Kampformat: Tournament Draft

2.5 Administrator kontaktes av lagene via Discord før kampen starter for å velge side. Sidevalget bestemmes ved myntkast. I en ”Best av 3”-serie bytter lagene side etter hver kamp. 

Discord  link: https://discord.gg/pufe8R

2.6 Turneringen følger et tidsskjema som deltagerne plikter til å forholde seg til.

Under draft:

3.1 Skulle en spiller velge eller eliminere feil skal laget umiddelbart si ifra til motstander før motstander har valgt og bekreftet sitt valg. Hvis dette skjer skal draft-prosessen startes på nytt. Om laget ikke underretter motstander i tide vil det føre til at draften forsettes.

3.2 Kampen regnes som startet etter draft er ferdig.

Under kamp:
4.1 Hvis en spiller forlater/disconnecter skal spillet umiddelbart pauses av motstanderlaget.

4.2 En administrator kan beordre at spillet pauses.

4.3 En spiller kan pause spillet ved gyldig grunn.

4.3.1 Gyldige grunner er følgende:

Ufrivillig frakobling, teknisk feil på utstyr, feil i programvarer i eller utenfor spillet, eller forstyrrelser rundt spilleren som hindrer spilleren fra å fortsette.

4.4 Om en pause skulle skje har laget med gyldig grunn 15 minutter på å fikse problemet. Hvis dette tar lengre tid må begge lag si seg enige i å gjenoppta kampen og melde fra til administrator.

Etter kampene: 

5.1 Resultat meldes direkte til administrator med bildebevis av matchsammendraget lagt ved.

5.2 Taperlaget plikter å melde resultat til administrator.

5.3 Lagene har krav på minst 5 minutter pause mellom hver kamp.

5.4 Dersom det skulle oppstå en tvist mellom lagene skal turneringsadministrator kontaktes.

Samarbeidspartnere:

Til toppen