Blodig krigsrealisme på vei

Blodig krigsrealisme på vei

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Det virker som den kommende og etterlengtede storsatsingen Operation Flashpoint: Dragon Rising kan bli en heller blodig affære. I den seneste videoen om spillet (se under) forteller utviklerne fra britiske Codemasters blant annet om den makabre skademodelleringen i spillet.

Realistisk og brutalt

— Skademodellen i Operation Flashpoint: Dragon Rising er ganske grusom, sier kunstnerisk leder Mike Smith i videoen, og utdyper:

— Vi viser skade på flere ulike visuelle nivåer. For eksempel vil blod kunne sive gjennom klær, og man vil også kunne bli utsatt for katastrofale skader, som å miste lemmer eller få hodet skutt bort.

Ifølge Codemasters er det lagt meget stor vekt på realisme i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Dette innebærer blant annet å gi både våpen og kjøretøyer en følelse av vekt og å gjøre dem så autentiske som mulig å håndtere.

Om spillet så lever opp til forventningene finner vi ut når det lanseres den 9. oktober til Xbox 360, Playstation 3 og PC.

(Kilde: Pressemelding)

Kommentarer (81)

Forsiden akkurat nå

Til toppen