F.E.A.R.-etterfølger trenger navn

Monolith er i full gang med etterfølgeren til F.E.A.R., men de har et problem: De vet ikke hva den skal hete.

F.E.A.R. ble en stor suksess for Monolith, og derfor jobber de selvsagt med en etterfølger. Problemet er bare at de ikke lenger samarbeider med Vivendi, som eier F.E.A.R.-navnet. Derfor kan de for eksempel ikke kalle etterfølgeren sin for F.E.A.R.: T.H.E. S.E.Q.U.E.L.

F.E.A.R. på Xbox 360

Monolith og deres nye utgiver (og eier), Warner Bros. Interactive, har nå åpnet opp et nettsted hvor de ønsker å samle inn forslag på navn til det nye spillet. Her har de også gitt røpet litt av historien til spillet, slik at folk har litt bakgrunnsmateriale å jobbe med.

Nettstedet forteller at en enorm eksplosjon har ødelagt en amerikansk by, og etterlatt tusenvis av døde. Midt i kaoset venter Alma, jenta som en gang var i sentrum for et vitenskapelig eksperiment designet for å skape telepatiske militærledere. Kreftene hennes gikk imidlertid amok, noe du får vite mer om hvis du spiller originalspillet.

Spillfiguren i F.E.A.R.-etterfølgeren er sendt av regjeringen, for å finne ut hva som er årsaken bak katastrofen. Etter hvert vil grensen mellom virkelighet og mareritt viskes ut, med uhyggelige resultater.

Dessverre er navnekonkurransen kun åpen for amerikanske borgere, men hvis du er interessert i bakgrunnsinformasjon om spillet kan du uansett stikke innom nameyourfear.com.

Siste fra forsiden