Første detaljer om Gothic 4

Nye eventyr i Gothic-universet

Det tyske magasinet German PC Games har sluppet den første informasjonen om Gothic 4.

I fjor offentligjorde Gothic-utgiver Jowood at tyske Spellbound Entertainment skulle stå for utviklingen av Gothic 4, og at spillet også skulle komme til konsoll.

Siden den gang har det vært stille rundt prosjektet, men nå har enkelte lesere av spillmagasinet German PC Games fått juniutgaven av bladet litt tidlig, og der står de første detaljene om Gothic 4. Nettstedet Tiscali Games har lagt opp informasjonen på sine sider til glede for Gothic-fans som ikke snakker tysk.

Gothic 4 foregår ti år etter Gothic 3 og er lagt til en øygruppe sør for landområdene i forgjengeren. Hver av øyene skal ha sitt eget plante og dyreliv, samt et unikt klima. Du får selv oppleve dette gjennom væreffekter og en ny dag og natt-syklus. I tillegg skal det være mulig å skifte fra dag til natt og omvendt ved å bruke magi.

Det blir gjensyn med et par gamle kjente fra tidligere spill i serien, og noen gamle monstre vil dukker også opp igjen. Noen av monstrene vil se ut som før, mens andre skal få nytt utseende. Det blir også mulig å ri på noen av dyreartene du møter.

Gothic 4 skal dra full nytte av DirectX 10 og by på lekre grafiske detaljer. Et eksempel som nevnes er at hvis du står under et tre og ser opp på solen, så titter den fram mellom det delvis gjennomsiktige løvverket istedet for å skjules av det.

Spillet hadde opprinnelig undertittelen Genesis, men det nye offisielle navnet er Gothic 4: Arcania. Det vil bli sluppet til PC, Playstation 3 og Xbox 360, men det er foreløpig ikke satt noen slippdato.

Mer informasjon ventes Games Convention i Leipzig, hvor Gamer.no naturligvis vil være tungt tilstede.

Siste fra forsiden