Call of Duty-spillere har den siste uka vært i harnisk over nye reklamer for mikrotransaksjoner i Black Ops 6. Disse skal ha vært introdusert ved et uhell, hevder Activision.
I en melding på sosiale medier skriver utvikleren at reklamene var del av en intern test. Det var imidlertid ikke meningen at de skulle rulles ut til spillet, og Activision har nå ryddet vekk hele greia.
– En brukergrensefunksjon som viste diverse butikkinnhold i Loadout-menyer ble lagt til i Season 04-oppdateringen ved et uhell. Denne funksjonen har nå blitt fjernet fra spillet.
Forklaringen fra Activision har imidlertid ikke helt klart å overbevise alle. Flere anklager utvikleren for å fare med løgner etter å ha introdusert en funksjon som ingen likte.
Påminnelser om at varer er tilgjengelige i Call of Duty-butikken er slettes ikke noe nytt fenomen. Denne gangen dukket de imidlertid opp hver gang man skulle bytte våpen i spillet, som fikk fans til å reagere.
LES OGSÅ: MindsEye-sjef mener spillet er offer for betalt hatkampanje »