Hypp på eksplosjoner og massive ødeleggelser?

THQ deler ut demonøkler etter førstemann-til-mølla prinsippet for Red Faction: Guerrilla

Da det første Red Faction kom i 2001 imponerte det mange med særdeles ødeleggbare omgivelser: En port i veien for hvor du skal? Spreng deg rundt den. En brysom vakt med maskingevær du ikke kommer deg rundt? Grav tunnel under han.

Selv om spillet selvsagt hadde en del restriksjoner på hvor du kunne sprenge og bore deg framover, var konseptet likeså særdeles spennende. Det er av den grunn mange nå venter spent på det tredje spillet i serien, som har forventet lanseringsdato i juni. For å korte ventetiden har THQ nå sluppet en enkeltspiller-demo for Playstation 3 og Xbox 360, dog gjelder det å være kjapp - demoen fåes kun ved å registrere seg for såkalte demonøkler på THQs hjemmesider.

Vi har lekt oss med demoen en liten time, og så langt er førsteinntrykket veldig bra. Omgivelsene er spektakulært ødeleggbare, her kan alt fra slegger, kjøretøy og massive tunnelmaskiner brukes for å smuldre bygninger. Man legger forøvrig spesielt godt merke til hvor realistisk bygningene faller sammen - det virker fullt troverdig at spillutviklerne, ifølge dem selv, leide inn flere byggeingeniører for størst mulig realisme.

Mann-mot-mann fungerer også nokså bra. Selv om den kunstige intelligensen tidvis virker en anelse treg, får fiendene garantert has på deg flere ganger gjennom demoen. Noe pirk kan også sies på dekningssystemet, men ettersom man i hovedsak vil smuldre fienden med diverse kjøretøy og eksplosjoner spørs det hvor avhengig man blir av dekningsystemet.

Alt i alt bør du absolutt prøve demoen, uansett om du likte forgjengeren eller ei. Demoen er riktignok nokså kort, men leverer massevis av action på de cirka 10 minuttene den varer - i tillegg har den en nokså høy gjenspillingsverdi.

Siste fra forsiden