Grinding Gear Games har delt detaljer om årets første oppdatering for Path of Exile 2. Oppdateringen, Patch 0.1.1, lanseres en gang senere denne uka.
I en lengre video – som du kan se over – går spillsjef Jonathan Rogers gjennom noen av endringene som er ventet. Justeringene er i hovedsak basert på tilbakemeldinger fra spillere så langt, og tar blant annet tak i misnøye rundt såkalt endgame-innhold.
For eksempel vil «pinnacle-bossene» bli enklere å finne. I tillegg får man flere forsøk til å knerte hver sjefsfiende, i stedet for bare én sjanse slik det var før. Ytterligere forsøk kommer først til kampen mot The Arbiter of Ash, der man får seks forsøk til å stikke av med seieren. Flere sjanser vil rulles ut for flere pinnacle-kamper etter hvert, forteller Grinding Gear Games.
Videre skilter Patch 0.1.1 med fire nye Towers, samt store endringer til tårnet som allerede er tilgjengelig. Ifølge Rogers har målet vært å gjøre denne delen av spillet «mindre kjedelig», og helhetsopplevelsen skal i stor grad bli mer givende.
Teamet forteller også at det jobbes med større balanseendringer til Path of Exile 2. Disse vil riktignok først komme til når Grinding Gear Games slipper en ny liga for spillet, slik at justeringene til spillestil og evner får et mer naturlig utgangspunkt.
Vi har latt oss imponere av Path of Exile 2 siden «early access»-lanseringen i desember.
– Path of Exile 2 er allerede bedre enn Diablo 4, selv med alle sine feil og svakheter i dagens versjon. Det er mye mer komplekst, det har en mye større frihet til å finne og spille unike klasse- og angrepskombinasjoner. Rammeverket for aktiviterer i «endgame» er på plass og har masse potensiale, men er allerede blant det beste du får i denne sjangeren, skrev Gøran Solbakken.
LES OGSÅ: Monster Hunter Wilds inviterer til en ny testrunde i februar »