Rikere sideoppdrag i Mass Effect 2

BioWare snakker om etterfølger

Mass Effect får en etterfølger, og BioWare vet hva som må forbedres.

Actionrollespillet Mass Effect ble godt mottatt, men det ser ikke ut som spillerne var like begeistret for sideoppdragene som de var for hovedoppdragene i spillet.

Nå har MTV Multiplayer snakket med Greg Zeschuk fra BioWare om dette temaet, og hva den tradisjonsrike rollespillutvikleren planlegger å gjøre for at Mass Effect 2 skal bli bedre på dette området.

En blå dame og vennene hennes.

Zeshuk forteller at Mass Effect var spesifikt designet for å fokusere på den intense historien, men at spilleren også skulle få muligheter til å utforske en rekke planeter utenom hovedhistorien.

Nå planlegger de imidlertid å ta dette til et nytt nivå, ved å knytte sideoppdragene mye tettere opp til hovedhistorien. I tillegg vil Mass Effect 2 bli langt rikere på detaljer enn originalen.

Mye av utviklingen av Mass Effect handlet om å bygge teknologien og spillsystemene, og nå som BioWare ikke trenger å skape dette fra bunnen av har de mulighet til å fokusere mer på detaljene.

Zeschuk forteller at målet deres er at forholdet mellom Mass Effect og Mass Effect 2 skal kunne sammenlignes forholdet mellom Baldur's Gate og Baldur's Gate II.

Det første Baldur's Gate-spillet var et fabelaktig rollespill, men etterfølgeren (som bygde videre på grunnmuren originalen hadde lagt) var langt rikere og mye større.

Siste fra forsiden