The Witcher 2 er på vei

The Witcher 2 er på vei

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Det var delte meninger om det polske rollespillet The Witcher, men mange mente også det var et av de soleklart beste rollespillene i 2007. Spillet ble i utgangspunktet sluppet til PC, men det var meningen at spillet skulle få nytt liv med en konsollutgave ved navn Rise of the White Wolf. I mai i år ble utviklingen derimot satt på vent fordi utvikler CD Projekt Red ikke mente de kunne stå inne for kvaliteten. Samtidig nevnte utviklerne at et nytt prosjekt de hadde jobbet med i tiden etter The Witcher ville bli avslørt i løpet av noen måneder.

Skjermbilde fra det kansellerte Rise of the White Wolf.
Skjermbilde fra det kansellerte Rise of the White Wolf.

Nå har måneden kommet, og en oppfølger er offisielt avduket i en Youtube-presentasjon. Videoen skal visstnok være lekket, men ser slett ikke ut til å være noen uferdig presentasjon, selv om stemmeskuespillet forhåpentligvis bare er midlertidig. Spillet får navnet The Witcher 2: Assassins of Kings, og handler igjen om monsterjegeren Geralt.

CD Projekt lover blant annet drastisk forbedret grafikk med høyoppløste overflater, en dynamisk døgn- og værsyklus og et nytt dialogsystem med et cinematisk kamera som ser ut til å være inspirert av Biowares nyere rollespill.

Kampsystemet skal denne gangen være supplert av en fysikkmotor fra Havok, og ifølge utviklerne satser de fortsatt på å vise spektakulære avsluttende angrep. Videoen viser også at blodet spruter minst like mye som før.

Hvorvidt de har endret mye på det kontroversielle kontrollsystemet fra The Witcher er uklart, men et system basert på såkalte ”quick time events” skal styre deler av bosskampene, trolig for å kunne gi dem et mer filmatisk preg. Videoen viser også at menneskene man møter i spillet i større grad skal reagere på handlinger spilleren utfører, og leve sine egne liv.

Spillet er tydeligvis demonstrert på en PC, men hvilke andre plattformer det eventuelt vil komme til er uklart. Presentasjonen kan du se selv nedenfor:



(Via: Kotaku)

Kommentarer (13)

Forsiden akkurat nå

Til toppen