Blodig krigsrealisme på vei

Utviklerne av det kommende skytespillet Operation Flashpoint: Dragon Rising bygger stadig opp nye forventninger.

Det virker som den kommende og etterlengtede storsatsingen Operation Flashpoint: Dragon Rising kan bli en heller blodig affære. I den seneste videoen om spillet (se under) forteller utviklerne fra britiske Codemasters blant annet om den makabre skademodelleringen i spillet.

Realistisk og brutalt

— Skademodellen i Operation Flashpoint: Dragon Rising er ganske grusom, sier kunstnerisk leder Mike Smith i videoen, og utdyper:

— Vi viser skade på flere ulike visuelle nivåer. For eksempel vil blod kunne sive gjennom klær, og man vil også kunne bli utsatt for katastrofale skader, som å miste lemmer eller få hodet skutt bort.

Ifølge Codemasters er det lagt meget stor vekt på realisme i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Dette innebærer blant annet å gi både våpen og kjøretøyer en følelse av vekt og å gjøre dem så autentiske som mulig å håndtere.

Om spillet så lever opp til forventningene finner vi ut når det lanseres den 9. oktober til Xbox 360, Playstation 3 og PC.

(Kilde: Pressemelding)

Siste fra forsiden