Diablo IV - oppdatering

Diablo IV gjør det raskere å sanke erfaringspoeng

Ny oppdatering introduserer endringer mot slutten av spillet.

Blizzard

Mange spillere som har kommet seg gjennom historien i Diablo IV har uttrykt skuffelse over spillets «endgame»-aktiviteter. Klagene har blant annet gått på at tar for lang tid å tjene erfaringspoeng, og nå har Blizzzard tatt tak i situasjonen

Diablo IV.
Blizzard

En ny oppdatering for Diablo IV – nummer 1.0.3 – skrur kraftig opp hyppigheten på inntjening av erfaringspoeng fra enkelte aktiviteter. Blant disse er gjennomføring av såkalte Nightmare Dungeons, forklarer Blizzard via sine nettsider.

  • Betraktelig økning i antall erfaringspoeng som utbetales for å fullføre Nightmare Dungeons
  • Betraktelig økning i antall erfaringspoeng man får fra å drepe monstre i Nightmare Dungeons
  • Helltide chests gir nå mange flere bonuserfaringspoeng når man åpner dem
  • Betraktelig økning i antall erfaringspoeng fra å fullføre alle typer Whispers

For å øke tempoet på spillet ytterligere er skaden som samtlige klasser deler ut justert opp og ventetiden på å bruke enkelte angrep er senket. Som eksempel kan Barbarian-klassen nå bruke Iron Maelstorm hvert 45. sekund – ned fra 60 – mens sjansen for kritisk treff går opp til 30 prosent og skaden fra kritiske treff økes til 40 prosent.

– Vi fortsetter vårt arbeid med å sørge for at alle klassene er morsomme og kraftige, med en ny runde med balansejusteringer, forklarer utvikleren og ber spillere fortsette å sende inn tilbakemeldinger.

Videre har man nå større sjanse for å få bedre utstyr ved å knerte Helltide Roaming-sjefsfiender. Blizzard lover også å øke antall fiender – både vanlige og elites – i Diablo IV. Denne endringen kommer i forbindelse med spillets første innholdssesong en gang i juli.

Diablo IV fikk en god mottakelse her i gården.
Les vår anmeldelse av spillet »

Siste fra forsiden